Onze nieuwe reis!

30 januari 2018 - Amsterdam, Nederland

Waar gaan jullie ‘nu weer’ heen op vakantie?

‘Weer’? vraag ik, zo vaak gaan wij niet hoor, in elk geval veel minder vaak dan wij zouden willen. Het liefst zouden wij online werken en de hele wereld over reizen. Het lijkt misschien vaak door onze verhalen, foto’s en dromen. Onze foto’s worden trouwens lekker bekeken. Op onze gezamenlijke Instagram hebben wij momenteel zo’n drie duizend volgers. Het zou tof zijn als dit aantal blijft toenemen, dus volg ons vooral: Dontjustexistt.

‘Konden jullie zo lang vrij krijgen’?

‘Lang’? vraag ik, vier weken is niet lang. Lang is meerdere maanden, die reis moet nog komen, de vraag is niet of, maar wanneer, maar nog niet nu. Eerst dus nog maar een keer een maand op pad, ook lekker! Dat moet ook maar kunnen natuurlijk, dus blij zijn wij zeker. Ja ik kon vrij krijgen van werk, ondanks mijn nieuwe baan, super relaxed.

‘Maar jullie gaan al snel’

Yep, 26 februari. Ja het ging allemaal snel. Ik had net een nieuwe baan, dus het was even afwachten of ik wel pleiten kon. Toen bleek dat ik vrij kon krijgen, hebben wij direct geboekt. In eerste instantie dachten wij aan Vietnam. De keus is echter op het laatste moment toch gevallen op een land dat zeer hoog op onze lijst stond!

‘Is het daar wel veilig’?

Dat vertel ik je als wij terug zijn haha. Nee, in principe is het veilig, tuurlijk is er een kerel aan de macht die niet het meest heldere licht van de wereld is, maar dat zal allemaal wel meevallen. Als wij ons goed hebben ingelezen is het niet al te slim om extreem zuidelijk te gaan, en dit zijn wij ook niet van plan.

Gaan jullie naar Amerika, zou je nu misschien denken. Maar nee, die leider is ook niet helemaal honderd procent, maar voor zover wij weten ligt Amerika niet in Azië.

‘Maar waar gaan jullie nou wel heen’?

Wij vliegen naar Taipei, de hoofdstad van Taiwan. Dit is echter alleen een tussenstop om even te tanken. Vrij snel vliegen wij verder naar een land dat bestaat uit 7107 eilandjes.

Ja, wij gaan naar een van de mooiste, zo niet het mooiste land van Azië. Al heeft elk land natuurlijk haar eigen charmes en schoonheid. Wij zullen landen in Manilla, de hoofdstad van onze bestemming: de Republiek der Filipijnen.

‘Blijven jullie op één plek’?

Ja, wij vliegen 15 uur om in een resort op een bedje te liggen, om te lurken aan een kokosnoot, wat wij net zo goed hadden kunnen doen op een paar uurtjes vliegen in de Spaanse zon. Nee, tuurlijk niet, het heet reizen, het is geen manecen challenge. Tijdens onze vier weken zullen wij zo’n kwart procent van alle eilanden bezoeken.

‘Maar wat gaan jullie daar dan doen’?

Allereerst, natuurlijk extreem genieten. We gaan van eiland naar eiland zonder al te veel haast te maken. De Filipijnen is vele malen groter dan ons kikkerlandje, wij zullen mede hierom, en om het vele water dat zich meestal om en tussen eilanden bevindt een aantal binnenlandse vluchten maken. Over de exacte invulling van de reis schrijf ik uiteraard uitgebreid tijdens de reis zelf.

‘Op het nieuws zijden ze iets over een vulkaan’.

Ja klopt, dat is niet best! De dag na onze aankomst in Manilla vliegen wij, als dat allemaal nog kan, naar Legazpi, wat aan de voet van de vulkaan ligt. De Mayon vulkaan, waar het hier om gaat is sinds midden januari al onrustig. Meer dan 81.000 mensen zijn noodgedwongen geëvacueerd. Uiteraard hopen wij dat het goed gaat met alle mensen daar en dat er geen gewonden vallen. Daarnaast hopen wij dat de vulkaan snel haar rust vindt en dat onze binnenlandse vluchten en gemaakte planning gewoon doorgang kunnen vinden.

Wordt vervolgd…

1. Marion en Rob verhulsdonk:
    3 februari 2018
    Wow wat een mooi vooruitzicht heerlijk genieten