Siargao, de laatste dagen

24 maart 2018 - Siargao, Filipijnen

Na de topavond van gisteren en een goede nacht worden we wakker.

Omdat ik gisteren middag geen bereik had met mij telefoon en dus niet kon bellen met Loy de surfinstructeur, ben ik gister al even naar Cloud 9 gelopen. Zoals gehoopt trof ik Loy daar aan. Net toen ik aan kwam lopen kwam hij met zijn surfplank het water uit lopen.

We spraken af om morgen, vandaag dus om acht uur te gaan surfen. Miryam gelooft het wel, dus ik ga alleen.

In het water merk ik al direct dat mijn lichaam nog niet volledig is bijgekomen van het surfen van twee dagen geleden.

Met veel moeite paddel ik tegen de stroming in. Ook vandaag is de eerste golf die ik pak gelijk een goede.

Tussen de golven door praat ik wat met Loy. Los van het steeds terug paddelen is het super chil.

Na anderhalf uur en flink wat golfen kom ik gesloopt terug aan land. Miryam is net komen kijken en was van plan wat foto's te maken. Toch nog maar even terug dan om nog een golf of drie te pakken. De foto lukt, dus ik kan het water uit.

In de middag genieten we van het weer op het strand bij Cloud 9. Tussendoor valt er een hele korte bui, maar dat lossen we op door even te lunchen. Na de lunch is het weer stralend weer.

Voor vanavond hebben we gereserveerd bij Kermit. Met onze scooter rijden we daar dan ook naar toe. Het eten is super!

We zijn gesloopt dus vandaag niet chillen met de Filipijnse bouwvakkers, maar rustig onze kamer in.

De volgende ochtend slapen we uit, wat betekend dat we tot 8 uur in bed liggen.
Na een goeie douchen pakken we onze spullen in en checken uit. Het uitchecken kostte nog even wat moeite omdat we nog niet betaald hadden. De enige pinautomaat op het eiland deed het niet en de wifi hier is drama. Gelukkig vind de eigenaar, Martin het prima als we betalen wanneer we weer in Nederland zijn.

We rijden nog even langs Raw om een kilo koffiebonen op te halen. Vervolgens halen we onze spullen op om te lunchen bij Kermit. Voor dat we onze accommodatie verlaten gaan we nog op de foto met onze Filipijnse bouwvak vrienden, ze vinden het prachtig.

Na opnieuw een toplunch bij Kermit worden we door een busje opgehaald. Het busje brengt ons in een klein uurtje naar het vliegveld van Siargao.

Op naar Manila voor onze laatste anderhalve dag van deze fantastische reis.

1. Harold:
    24 maart 2018
    Fijn dat jullie het weer geweldig hebben gehad!
  2. Marion en Rob verhulsdonk:
    Wow wat mooi
  3. Willem en Maxima:
    24 maart 2018
    Hoi Sjoerd en Miryam, het zit er bijna op. Jullie hebben bijzondere dingen meegemaakt. Het was top om jullie belevenissen mee te lezen. Veel plezier het laatste stukje !
  4. Jeroen:
    25 maart 2018
    Jullie hebben een bijzondere reis gemaakt. Leuk dat jullie veel lokale mensen hebben ontmoet. Dank voor de mooie verhalen. Goede reis naar huis straks.