Malediven

17 januari 2020 - Maafushi, Maldiven

Twee vluchten zijn achter de rug. Het was nog ff schrikken vlak na het opstijgen vanaf Kuala Lumpur. Het leek opeens of de motoren uitvielen, we gingen opeens een stuk langzamer en de neus van het vliegtuig ging opeens omlaag. Kleine hartverzakking dus. Of beter gezegd kort de gedachte ‘dat was m dan’. Gelukkig was er niks aan de hand!

Het aankomen is het pikdonker is wel apart. Normaal zie je wel verlichting op de grond, maar nu is het natuurlijk bijna alleen maar zee. Het merendeel van de eilanden is onbewoond. Je hebt echt geen idee waar je bent.

We zijn aangekomen in de Republiek der Maldiven! Het is inmiddels al avond en het is dus donker. We zien nu nog niks van het paradijs. Vanaf het vliegveld moeten we een Ferry zien te pakken naar de stad Malé. In Malé gaan we slapen in een pod, oftewel een kleine slaapcabine van 1 bij 2 meter. De volgende dag gaan we zo snel als mogelijk verkassen naar het zuidelijk gelegen eiland Maafushi.

In de avond van aankomst eten we nog even snel wat in een restaurant schuin onder onze slaapplek. Het lijkt of we bij toeval in de allerbeste eettent van de Malediven zijn beland. We eten beide het lekkerst van de hele reis. Ik heerlijk Bami Goreng en Miryam vegetarische Noodles. Ongekend.

De volgende ochtend checken we om iets voor 9 uit. Bepakt lopende we naar de Ferry, een kleine kilometer verderop. Voor €8 pakken we de Ferry van 10 uur naar Maafushi. De Ferry doet er zo’n 1,5 uur over.

We stappen de boot af en lopen naar links. Opeens zien we twee Ara’s vliegen. Een rode en een blauwe, hoe vet!

Onze eerste volle dag op de Malediven brengen we rustig door op het strand. Zonder verwachtingen gaan we ook hier al even snorkelen. Samen snorkelen we een stukje. Als ik me omdraai om even achter me te kijken worden we opeens gevolgd door een blacktip reefshark. Ik tik Miryam snel aan. Bizar, nog geen 5 min in het water en gelijk een haai.

We zien direct nog meer vette vissen.

Dit belooft heel veel goeds voor onze snorkeltour van morgen en de rest van de dagen op de Malediven!

1. Ingrid:
    17 januari 2020
    Pfff Ik mag geloof ik in mijn handen knijpen dat jullie die vliegreis hebben overleefd!!! En dan ook nog slapen in een " kist"!!! Klinkt in mijn oren als mega stress. Gelukkig maakt al het moois wat jullie daarna al hebben gezien alles goed.