Coron

17 maart 2018 - Coron, Filipijnen

Op de afgesproken tijd komt de Filipijnse man aangereden. We stappen in en rijden naar het haventje. Achteraf gezien hadden we dit best kunnen lopen.

In de haven staat de rest al. 'Hebben jullie je snorkels mee?', vergeten! We rijden even terug en pikken onze snorkels op.

We stappen op de boot en varen weg. De eerste snorkelstop is niet bovengemiddeld. Ik spot wel weer een Nemo familie, maar verder niet heel veel spectaculairs.

De bodem schijnt hier bezaaid te liggen met scheepswrakken, dus gaan wij er ook één bezoeken. We duiken het water in en zoeken de bodem af. Pas wanneer ook een Filipino het water in duikt zien we de voorkant van het schip in de diepte liggen.

Onze volgende stop is waar deze trip om te doen is. Als je de Filipijnen googled zie je al snel twee extreem blauwe 'meren' op je afbeeldingen. Kayangan Lake blijkt inderdaad beeldschoon. Misschien is dit wel de mooiste plek van onze reis. Het water is zo ongekend blauw en de omliggende rotsen maken het plaatje compleet.

Ook onze volgende stop is bij een vergelijkbare prachtige plek. Ja, dit is echt zoals hoe je de Filipijnen verwacht.

Even later, komen we aan op een verlaten, tropisch strand. Hier gaan we lunchen. Het gemaakte eten is weer top.

Omdat de dag zo geslaagd en gezellig was spreken we af om vanavond gezamenlijk te eten op het dakterras van de accommodatie van Nikkie en Jeroen. We spelen wat spelletjes, ouwehoeren wat en doen wat drankjes.

Relatief laat nemen we afscheid van elkaar en gaan naar ons verblijf. Morgen vliegen de meesten door naar een andere plek in de Filipijnen of naar huis. Wij vliegen overmorgen naar Cebu.

De volgende ochtend slapen we 'uit' tot 7 uur, maar blijven ontspannen op de kamer tot half 9. Ons ontbijtje staat al klaar op het terras in de tuin.

We vragen het vrouwtje van het hostel of we ergens kunnen zwemmen. Toevallig blijkt de accommodatie naast ons een zwembad te hebben, top, hier gaan wij de dag doorbrengen.

Na een zeer ontspannen dagje pakken we een massage van een uur. Miryam gaat voor de combinatie massage en ik voor de wat hardere traditionele massage. Voor Miryam is dit pas de eerste en voor mij de tweede.

De massages waren super, tijd om wat te eten. Na het eten halen we nog een ijsje en gaan dan terug naar het hostel.

We pakken onze tassen in, morgen om vijf uur in de ochtend worden we opgehaald, en naar het vliegveld gebracht. Onze volgende bestemming is Cebu vanwaar we naar het zuiden trekken..

1. Marion en Rob verhulsdonk:
    17 maart 2018
    Wat een tropisch heerlijke dag
  2. Ingrid:
    17 maart 2018
    Misschien kunnen JULLIE een masseuse mee naar huis nemen. Wij konden er ook wel aan wennen en het is ons niet gelukt om er eentje mee te nemen!!!