De laatste dag expeditie, opweg naar Coron

17 maart 2018 - Coron, Filipijnen

Vandaag vertrekken we vroeg. Dit keer ontbijten we niet op het strand maar op de boot. Vandaag moeten we wat flinke afstanden afleggen tussen de eilanden en onze eindbestemming Coron.

We varen weer langs de meest tropische eilanden. Hagelwitte stranden en enorme palmbomen.

Uiteraard snorkelen we weer op wat mooie plekken, springen op een paar onbewoonde eilanden en zonnen op het dak van de boot.

In de namiddag komen we aan in Coron. Het was een top expeditie van vier dagen. Het was wat luxer dan van te voren verwacht, iets meer overleven had wel gemogen, maar het was prachtig.

We hebben met de Nederlanders afgesproken om direct naar de haven te gaan om voor morgen een privé boot te huren. Met twee tricycles laten we ons, vrij opgepropt vervoeren.

Al vrij snel, na wat onderhandelingen is de privé boot geregeld. We betalen wat extra zodat de bemanning van de privé boot eten voor ons koopt en er een kok mee gaat morgen.

Onze volgende missie is een slaapplek zoeken. Alle anderen hebben al een slaapplek geboekt. Op Booking.com is 85% al volgeboekt en de rest is onbetaalbaar. Maar goed geen paniek. We rijden met Nikkie en Jeroen mee, helaas is er geen plaats in het hotel van de Utrechtse vrienden. We vragen onze tricycle bestuurder om ons naar een andere random slaapplaats te brengen. Hij weet wel wat zegt hij, prima, gaan met die banaan.

We stoppen ergens in een drukke straat. We stappen uit en lopen achter de Filipijn aan een steeg in. Aan het einde van de steeg staat een super leuk en mooi gebouwtje met een mooie tuin. We lopen naar binnen, en er blijkt plek te zijn. We krijgen de kamer te zien, mooi groot bed, airo, en een warme douche! Ontbijt zit bij de prijs inbegrepen, dit wordt het.

We bedanken onze Filipijnse maat en spreken met hem af dat hij ons morgen naar de haven brengt.

Een warme douche, de eerste in de afgelopen twee weken, och och wat chil.

Na een lange tijd douchen gaan we de straat weer op. Het is hier veel leuker dan El Nido. Overal super hippe eettentjes, cafés en winkeltjes, maar een veel rustigere sfeer dan in El Nido.

We eten prima en lopen nog wat rond, om vervolgens ons heerlijke bed op te zoeken. We lezen nog wat en kijken wat basketbal op onze flatscreen tv.

Op naar morgen, waar we samen met de andere Nederlanders en onze privé boot een eilandtour gaan doen..

1. Marion en Rob verhulsdonk:
    17 maart 2018
    Het moet daar wel heel erg mooi zijn dat beleven we mee