El Nido, even ontspannen

13 maart 2018 - El Nido, Filipijnen

Na twee dagen El Nido en twee eiland tours denken we eraan om vandaag wat rustiger door te brengen.

Vroeg wordt Miryam wakker door de regen en het onweer. Door het gekraak van ons bed wordt ik ook wakker. Het is geen kleine bui, zo'n bui die wij in Nederland kennen. Nee, dit is met afstand de heftigste onweers- en regenbui die we ooit hebben meegemaakt. De knallen zijn zo hard dat het lijkt of het einde van de wereld nabij is. Het water stroomt door onze straat heen als een rivier. Gelukkig is onze deur iets hoger dan de straat. Nu we deze bui zien, zal dat vast geen toeval zijn. De regen houdt zeker drie uur aan. Genoeg tijd dus om lekker relaxed in bed bij te komen, wat te lezen en wat te schrijven.

Rond een uur of tien is het droog en is het weer net zo stralend weer als de rest van de dagen. We lopen naar een tentje waar we twee enorme bakken fruit halen. Vooral Miryam kan hier natuurlijk erg van genieten.

We gaan naar het strand maar nemen plaats in de schaduw onder een aantal palmbomen. Eerst even snel checken of er geen kokosnoot op neerstorten hangt.

Beetje zwemmen, beetje kaarten. In de middag even een verse kokosnoot, broodje hamburger, patatje en een pasta.

Om vijf uren halen we onze was op. We droppen de was in onze kamer en gaan direct door naar onze meeting voor de onbewoonde eilanden tour (4 dagen 3 nachten) die morgen gaat beginnen.

De aankomende 4 dagen hebben we geen stroom, geen internet, geen bereik, helemaal niks. Alles wat we hebben is elkaar, een aantal andere touristen, wat gidsen en een boot.

1. Kishwar:
    13 maart 2018
    "In de middag even een verse kokosnoot, broodje hamburger, patatje en een pasta."
    En wat had Miryam? ;p
    Have fun met de onbewoonde eilanden tour!
  2. Marion en Rob verhulsdonk:
    13 maart 2018