Thailand - Chiang Mai, Niks mis mee!

3 december 2019 - Chiang Mai, Thailand

02-11-19

In de nachttrein waren de bedden al uitgeklapt. We hebben eerst kort een poging gewaagd om op mijn telefoon een film te kijken. Omdat we moe waren zijn we hier vrij snel mee gestopt.

Allebei hebben we best prima geslapen. In elk geval een stuk beter dan gister ik het Mint Hostel.

Om half 11 uur worden onze bedden ingeklapt en lijkt het weer op een normale trein. Drie kwartier later dan gepland komen we om 13:00 aan in Ching Mai.

We lopen het station uit en worden daar opgewacht door een horde aan mannetjes die ons in hun taxi willen lokken! We bedanken vriendelijk en lopen even door. Aan de overkant van de weg halen we bij de 7/11 twee koude koffies. Vervolgens lopen we terug de parkeerplaats voor het station op. Een lief omaatje spreekt ons aan. Omdat ze er zo lief uitziet besluiten we met haar mee te gaan. Bij de auto moeten we even wachten van haar. Opeens komt haar dochter tevoorschijn, zij is onze bestuurder. Ook dit vrouwtje is lief en heet ons welkom in Chiang Mai.

We komen aan bij het Hostel, we moeten even een minuut zoeken omdat we vergeten waren dat het hostel van naam is veranderd. Het hostel is echt super mooi! Het gebouw is modern met witte muren, en zwart stalen balken en deuren. We slapen ook nu in een gemengde slaapzaal maar deze komt meer in de buurt van onze luxe kamer in Bangkok. We hebben een enorm tweepersoons bed in een soort aparte ruimte (soort bedstede) in de kamer.

We leggen onze tassen in onze afsluitbare kast en gaan dan de straat op! We lopen wat rond en maken wat foto’s. We stoppen even bij een leuk tentje langs de weg voor een mango shake, heerlijk. De temperatuur is hier een stuk aangenamer dan ik Bangkok, nog steeds warm, maar goed te doen!

Toch is het tijd voor een massage. We pakken er dit keer eentje van 30 min voor €4. Miryam pakt een voetmassage en ik een rug-, schouder- en nekmassage. Ook hier wordt ik ouderwets uit elkaar getrokken, vermoedelijk ben ik nu een paar cm langer.

Voldaan duiken we de straat weer op. Even wat eten dan maar. Het leven is pittig hier.

Even later, terug in het hostel douchen we uitgebreid, kleden we ons om en liggen we ff te ontspannen op ons riante bed.

Inmiddels is het 18 uur. De nachtmarkt aan de rand van de stad begint zo. We hebben geluk dat er vandaag nachtmarkt is, die is er immers niet elke dag.

Op de nachtmarkt slaan we wat armbandjes in en struinen we wat rond.

Met een Tuktuk laten we ons terug rijden naar het hostel. Een paar honderd meter voor het hostel laat ik de chauffeur stoppen bij een eettentje, even wat eten halen om mee te nemen naar het hostel, top dit! En flinke bak rijst met kip voor €1,20, keurig!

We chillen nog even en gaan dan pitten! Het bed is, zoals eerder gezegd chil. Wel besluit iemand naast ons een behoorlijk lang onzin uit te voeren met een plastic zak, het duurt dan ook even voor we in slaap vallen.

Omdat de douche zo lekker was zetten we onze wekker lekker vroeg (veel te vroeg), om 05:30 uur om nog een keer uitgebreid te douchen.

We hebben nog tijd voor een sloot koffie om vervolgens de receptioniste vervoer voor ons te laten regelen naar bus terminal 3. Om kwart voor 7 worden we opgepikt en worden we voor €2,50 gebracht.

Iets over 7 zitten we met onze tosti’s van de 7/11 op het station te wachten. Om acht uur vertrekt onze bus naar Chiang Mai. De bus brengt ons in 5 a 6 uur naar de grens van Laos waar we aan de Thaise kant zullen overnachten in Ching Khong!

De bus naar Chiang Khong is prima. Over veel slingerwegen rijden we door heuvelachtig landschap naar het noorden van Thailand. Een half uurtje later dan gepland komen we om 14:10 aan in het dorpje Chiang Kong.

Met de Tuktuk worden we vervolgens naar ons hostel gebracht! Voor €7 euro hebben we een eigen hut met uitzicht op het zwembad! Hier kunnen wij wel wat mee!

vanavond lekker rustig aan en dan morgen de grens over.

1. Marion en Rob verhulsdonk:
    Heerlijk genieten 😘
  2. Ingrid:
    3 december 2019
    Jullie hebben al zoveel meegemaakt en gedaan en dat in minder dan een week. Oh nee als ik naar de datum kijk van dit verhaal zijn jullie al een maand weg 🤣
  3. Jeroen:
    3 december 2019
    Hoi Sjoerd en Miryam, we zijn weer begonnen met lezen van jullie enerverende ervaringen. Blijft vermakelijk om te lezen. Leuk dat jullie ook veel foto's plaatsen !! Heel veel plezier en een hoop nieuwe avonturen toegewenst. Groeten van Janny en Jeroen
  4. Kees bijl:
    3 december 2019
    Wat een leuk verslag, Sjoerd. Onnodig om te zeggen, maar toch: fijne vakantie
  5. Sjoerd:
    14 december 2019
    Dankjewel Kees! Leuk dat je ons volgt!