2015 - Bang-kok laatste volle dag.

5 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Dan denk je alles te hebben gehad. We zijn deze vakantie ongetwijfeld vaak getild, maar dit leek even de klap op de vuurpijl te worden. We zijn in Bangkok. Één dag voor we naar huis vertrekken. We zijn hier eigenlijk alleen om onze maatpakken op te halen. We pakken een taxi vlak bij het hostel en geven de chauffeur het adres. We hebben in veel snelle en levensmoeie taxi's gezeten. Deze knakker is het tegenovergestelde. We rijden geen moment harder dan vijftig. Het gaspedaal heeft hij de rit lang niet kunnen vinden.

Ook de weg weet hij amper. Erwin zegt, "zou wel lelijk zijn als we aankomen en die hele toko is opgedoekt". Even later herkennen we zelf een brug. Als we de brug oversteken komen we bij de pakken winkel. De chauffeur rijdt de brug over. "Woooowww wat!" De winkel is verdwenen, het pand staat compleet leeg! Erwin en ik stappen uit en gluren door het raam. Helemaal niks!

Opeens zegt de taxi chauffeur dat het volgens hem iets verderop is. Joost en Den roepen ons en we stappen weer in. We rijden een stuk. We houden hoop. De chauffeur stapt uit en praat met wat mensen. Hij stapt weer in en we rijden verder door de chaotische stad. Nog steeds heeft hij het gas niet gevonden, maargoed we komen vooruit. Uiteindelijk zien we een Bord met 'BB Fashion', Gelukkig! We stappen binnen. 'Moeilijk te vinden hè onze shop' zegt een van die oplichters. 'Ja grapjas, nogal'. Maargoed onze pakken liggen klaar.  We passen onze pakken, als gegoten. Al ben ik misschien een paar kilo aangekomen, m'n broek zit iets strakker dan voorheen, haha.

Uiteindelijk lopen we met onze pakken in een tas naar buiten. Opweg naar het hostel en dan even goed eten in een tent met airco.

We steken een brug over. Bij onze eerste keer in Bangkok zag ik hier een leguaan in het water. Ik kijk dus weer. Ik zie een monster zwemmen. Snel roep ik de rest!

Het aftellen is nu begonnen. Het is hier inmiddels twaalf uur in de middag. over vierentwintig uur vliegen we.

We pakken nog een laatste massage van een uur om het af te leren en de
vakantie te eindigen zoals hoe we hem begonnen zijn. In ons hostel kaarten we wat en kijken een DVD. De laatste nacht is in aantocht. wat een reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke:
    5 juli 2015
    Haha, nou saai is het niet geweest, ook deze laatste dag niet! Goeie reis naar huis morgen jongens!
  2. Ingrid:
    5 juli 2015
    Wat een spectaculaire reis hebben jullie gehad. Nu aftellen tot jullie weer thuis komen. Goede reis morgen
  3. Peter en Bea:
    5 juli 2015
    Leuk om jullie reisverhalen te hebben gelezen! Een hele goede reis.
  4. Julie:
    5 juli 2015
    Hahaha vond het alleen al spannend om dit te lezen, blij dat je je pak hebt. Goeie reis voor jullie allemaal!
  5. Carin:
    5 juli 2015
    We hebben genoten van de verhalen, erg leuk!
    Een hele goeie terugreis!