Khao Lak naar Krabi (dag 15)

30 maart 2017 - Krabi, Thailand

Om kwart voor acht worden we opgepikt door een busje, opweg naar Krabi Ao Nang. Het is minimaal twee en een half uur rijden. Gelukkig is er airco in het busje en kunnen de stoelen er mee door.

We planken over de slingerwegen door het landschap en halen de ene auto na de andere in. Rechts van ons zien we een vrachtwagen rijden met een olifant achterin. Alles kan hier. Laten we er maar vanuit gaan dat het dier is gered en naar een betere plek wordt gebracht!

Na twee uur rijden stoppen we bij een soort busstation. Hier zijn we al eens eerder geweest. We stappen uit, wachten twintig minuten en stappen over op een ander busje. In precies dit armoedige koekblik op wielen hebben we al eerder gezeten, wat een toeval. Omdat er zo veel tassen achterin zitten, en ik op de laatste rij stoelen zit, zit ik opgevouwen als in een soort klapstoel. Lekker is anders, maar goed voor de rug en buikspieren.
Gelukkig moeten er vrij snel twee mensen uit en kan ik een rij naar voren naast Miryam op een normale stoel zitten.

Sneller dan verwacht komen we voor de tweede keer deze reis aan in Ao Nang. Het strand van Ao Nang is prachtig. Het verschil tussen eb en vloed is abnormaal. door de eb is het opeens mogelijk om naar een nabij gelegen eilandje te lopen. Het water heeft een heerlijke temperatuur.

Vier uur, moesson tijd. We zijn net optijd van het strand af een tentje in gedoken. We bestellen springrolls, garlicbread, een banaan- en een mango shake. We spelen vier op een rij en hebben wat contact met het thuisfront.

Na de bui lopen we langs de boulevard. Voor 100 THB kopen we vier springrolls en vier grote tempura garnalen, Ssmullen!

In de avond slaan we vervolgens wat souveniers in voor onszelf en het thuisfront. Na een flinke shopsessie ploffen we neer in een bar waar we al eerder zijn geweest. We drinken wat en kijken naar alle mensen terwijl we een drankje doen.

Inmiddels zijn we de koning in afdingen. Zowel bij het kopen van soufeniers, vervoer en zelfs accomodatie. Onze bruine kleur helpt ook mee, men ziet dat we hier al even zijn.

Voor een paar euro brengt een tuktuk ons terug naar ons hostel. Hier slapen we door het afdingen voor de helft van de prijs.

Morgen ochtend gaan er met de ferry naar Koh Phi Phi. Op naar weer een nieuwe locatie!