Koh Lanta (dag 17-18)

31 maart 2017 - Ko Lanta District, Thailand

Om half vier in de middag brengt onze ferry ons in een uur van Koh Phi Phi naar Koh Lanta.

Ik ben een beetje angstig. De vorige keer dat ik op Koh Lanta was regende het vijf dagen aaneengesloten. Maar we hopen op het beste.

Zoals afgesproken met onze Canadese vrienden hebben ze ons hun locatie laten weten. Ze hebben een vrij prijzige accommodatie gevonden maar we besluiten toch even een kijkje te nemen.

Met onze afding-skills regelen we goedkoop vervoer vanaf de pier. We komen aan bij de betreffende accommodatie en bekijken het huisje. Het ziet er top uit en het heeft een warme douche, ook wel eens lekker. We besluiten 1000 THB neer te tellen en boeken de kamer bij de receptie. Op het moment dat we boeken komen David en Brittany net van het strand gelopen. Ik roep ze, ze geven aan dat ze het tof vinden dat we er zijn. We spreken af vanavond gezamenlijk uit eten te gaan.

We lopen naar ons huisje. We gooien de tassen op bed. Tijd om te ontspannen en tijd om te genieten van een heerlijke warme douche!

We stappen in een Tuktuk met z'n vieren. Dit is overigens geen tuktuk zoals in Bangkok. De tuktuks buiten bangkok zijn vaak een scooter met daar aanvast een stellage. Het is soms een wonder dat de scooters met daaraan een stellage vol met mensen vooruit komt. Ook deze keer is het dan ook bikkelen om sommige heuvels op te komen. Het is behoorlijk grappig en we moedigen onze thaise chauffeur aan.

Na een rit van twintig minuten komen we aan bij een leuk strandtentje. Het eten is goed en het is super gezellig. We spreken af dat ze een keer naar Amsterdam komen en dan bij ons terecht kunnen. Andersom zijn we bij hun in Canada ook van harte welkom. Ze wonen op een belachelijk mooie plek. Op een paar meter van hun huis trekken ze zalmen van meer dan een meter uit de rivier.  Canada stond al op onze lijst maar die plannen worden mogelijk naar voren getrokken.

Na het eten doen we bij ons resort nog een drankje. Tegen twaalf uur nemen wel afscheid van elkaar. Zowel de Canadezen als wij benadrukken dat we het leuk hebben gehad en dat we elkaar in zowel Nederland als Canada gaan opzoeken.

De volgende ochtend huren we een scooter. Tot een uur of vier vertoeven we op een strand dat we al rijdend op de scooter hebben gevonden. Om vier uur is het helaas weer tijd voor een flinke bui. Net voor het echt los barst zijn we gelukkig al terug bij ons hostel.

We hadden al uitgecheckt maar onze tassen lagen nog bij de accommodatie. Voor vanacht hebben we een andere stek geregeld voor de helft van de prijs! We pikken onze tassen op en verkassen naar het nieuwe hostel een paar honderd meter verderop. Ondertussen blijft het met bakken uit de lucht komen.

Ondanks de regen maken we ons niet druk. We eten lekker in een restaurantje. Een super mooie kat is hier onze beste vriend.

We besluiten om morgen ochtend te kijken of we naar een andere plek in Thailand kunnen gaan. Het plan is om vervoer naar Koh Tao te regelen. Op naar de plek waar we ons duikbrevet gaan halen.

De nacht valt en we duiken ons nest in.

1. Harold:
    9 april 2017
    Het grootste gedeelte zit er op maar volgens mij kun je nu al spreken van een zeer geslaagde vakantie. En altijd nuttig een paar Canadeze vrienden...
  2. Janny:
    9 april 2017
    Wat een leuke reiservaringen hebben jullie. Ik zou best een stukje mee willen. Zal wennen worden als jullie niet meer van dag tot dag leven.