2015 - Bangkok dag 1

24 mei 2015 - Bangkok, Thailand

Twee tot vier films, een aantal bier en wat eten verder heeft een tien uur durende vlucht ons gebracht naar de andere kant van de wereld.

Doorweekt, niet van de regen maar door de ongekende hitte bereiken we ons keurig verzorgde hostel midden in de stad.

Bangkok, wat een stad. Het eerste tentje waar we gaan zitten voorziet een ladyboy ons van namaak Fanta en Cola. Dit wordt hem niet, noodgedwongen bier drinken dan maar.

Het is verbazingwekkend hoeveel je kunt zien, doen en ervaren in een paar uur tijd. Na een aantal drankjes, en een uitgebreide Thaise maaltijd van 4 euro besluiten we om 'even' een tempel te bezoeken. Een klein Thais mannetje leid ons rond. In de tempel is het nog warmer dan buiten. Het zweet druipt als een waterval van ons af. Gezien de aangename temperatuur besluit de thaise man om elk van de 47 boedah beelden tot in detail toe te lichten. Uit respect luisteren we naar zijn verhalen ook al zijn negen van de tien beelden in onze ogen exact het zelfde.

Na het verlaten van de tempel zijn we toe aan een koud biertje. We pakken, zoals dat hoort een tuktuk, voor twee personen waar we met z'n vieren instappen, prachtig! Als een gek rijdend, brengt de tuktuk ons naar de Kalverstraat van Bangkok.

De vele typische Thaise kraampjes, de vele mannetjes en vrouwtjes die je wat willen aansmeren en complete gezinnen gezamenlijk zittend op één scooter zijn fascinerend.

Om al het nieuws even op ons in te laten werken besluiten we om alle vier een Thaise masage van een half uur te nemen. Voor nog geen vijf euro werden we compleet uit elkaar getrokken. Prachtig was het. Erwin en ik hebben de eerste tien minuten slap gelegen van het lachen omdat Den en Joost naast ons al klagend los werden gegooid door twee manlijke masseurs, ondanks de vraag om vrouwen.

Na deze belevenis stap ik vol verbazing extreem soepel naar buiten. Dennis is naar eigen zeggen alleen maar slechter uit de strijd gekomen. Later op de avond besluiten Erwin en ik om nog maar zo'n massage te pakken, genieten weer.

Om de masage(s) te verwerken drinken we maar weer een biertje, of twee, drie.. tien. Inmiddels zijn we 32 uur wakker gezien het feit dat we niet tot nauwelijks hebben geslapen in het vliegtuig. Mooi moment om nog een stuk door de stad te lopen, in gesprek te raken met een Belg en wat Nederlanders, om vervolgens ons Hostel op te zoeken en vrij snel in slaap te vallen. Wat een dag.

1. Carin:
    Heel leuk verhaal!!
  2. Harold:
    24 mei 2015
    Leuk om te lezen Sjoerd haha hou dit vast!!!
  3. Joke:
    24 mei 2015
    Haha! Zie het helemaal gebeuren!
  4. Julie:
    24 mei 2015
    Super leuk Sjoerd! Klinkt prachtig!