Chiang Mai tot Krabi (dag 6)

22 maart 2017 - Krabi, Thailand

Onze laatste dag in Chiang Mai is aangebroken. Een rustig dagje, in elk geval het eerste deel.

We worden rustig wakker en pakken op ons dooie gemak onze spullen in. De tassen leggen we nog even bij de receptie. We ontbijten samen, ik eet een niet echt typisch thais ontbijt; pannenkoek met banaan, moet kunnen.

Na het ontbijt rond een uur of elf begeven we ons naar het zwembad. We worden pas om vier uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hebben dus alle tijd om te ontspannen. Ik ben op de e-reader begonnen met het boek 'Judas'. Miryam leest het boek 'vijftig tinten grijs'. Het is vandaag nog meer dan de voorgaande dagen bloedheet.

Ontspannen denk ik terug aan de afgelopen dagen. Bij de jungle trekking hebben we meerdere thaise mensen ontmoet die zeer begaan waren met de olifanten. Een van de mannen kwam erachter dat wij uit Nederland kwamen. Het was overduidelijk dat wij niet de eerste Nederlanders waren die hij is tegenkomen. Het mannetje was een prachtig figuur. Hij begon al snel wat aangeleerde teksten uit zn mouw te schudden. Met een mooi accentje en een strak gezicht begin hij met: "Ik vind jou een toffe peer'. Even later kijkt hij naar Miryam en zegt 'jij bent mooi, ik wil jou knuffelen'.

Even later toen ons het een en ander werd uitgelegd over olifanten zegt hij 'we have now 5 female elephants, before we  also had a male, but the male was 'altijd bloedgeil'. Het verraste ons maar we liggen uiteraard gevouwen. Hij dikt het nog even aan door het een paar keer te herhalen. Het Braziliaanse stel snapt er uiteraard weinig van en vraagt aan ons wat er gezegd werd. We vertellen het en ze lachen mee, prachtig.

Omdat onze thaise vriend toch al een woordje Nederlands spreekt besluiten we even later om hem ook een zin bij te brengen. "Het is een bakkie warm" . Het lijkt hem geen moeite te kosten. Hij flapt het eruit. Later die dag op willekeurige momenten hoor ik hem zonder dat we bij hem in de buurt waren onze zin zeggen: 'het is een bakkie warm'. Schitterend.

Terwijl het zweet als een waterval van m'n gezicht stroomt stop ik met dagdromen. Ik heb trek. Voor 45 THB (€1,25) haal ik een kwart ananas en een stuk meloen bij het barretje vlakbij het zwembad. Heerlijk dit.

Rond een uur of twee kleden we ons om en lopen nog even het dorpje in. Bij een kraampje haal ik gebakken banaan. De Chinees in Nederland kan hier niet aan tippen. Iets verderop halen we nog wat anders bij een kraampje. Een flinke zak met geen idee wat.., voor 20 THB. Het smaakt prima, al krijg ik het even nog warmer door een pepertje die blijkbaar in de saus verstopt zat.

Dit pepertje doet me trouwens denken aan de jungle trekking. Onze gids liet mij proeven van de kleinste peper die ik ooit gezien had. Ik dacht, geen probleem deze werk ik wel weg. "Ik ging kapot". Ongekend, dit was veel erger dan dat ik ooit had meegemaakt. Hierdoor kan je ongetwijfeld het loodje leggen! Ik drink snel water en lik aan m'n shirt. Gelukkig komt hij even later aanzetten met eetbare bloemen waardoor de hitte van de peper iets afneemt.

Om precies vier uur is ons busje voor naar het vliegveld er. Om kwart over zes vliegen we en om tien over acht komen we aan in Krabi. Bij de aankomst hal staat een man met een bordje 'mr. Sjoerd'. Met een luxe auto worden we in 35 minuten naar Ao phra nang gebracht. Ons onderkomen is het mooist tot nu toe!  Het bed is groot en het matras is prima.

We lopen nog een klein stukje en eten allebei een vis in een klein lokaal tentje.

Om tien uur zijn we terug op de kamer. We ontspannen wat en luisteren muziek. Benieuwd naar wat morgen ons gaat brengen. We zijn hier aangekomen in het donker en hebben dan ook nog niks kunnen zien.

Slaap lekker.

1. Opa:
    25 maart 2017
    Dag Sjoerd en Miryam, wat een mooi verhalen ! Ik weet zeker dat jullie genieten en een heel bijzondere reis maken. Ervaringen om de rest van jullie leven mee te nemen. Met hulp van Harold en Jeroen lees ik jullie verhalen. Ik ben best een beetje jaloers. Was ik nog maar zo jong. Ik zou ook best in bad willen met een echte olifant ! Vandaag een stukje gereden met mijn nieuwe scootmobiel. het is nog wel wennen, maar het gaat beter dan fietsen. Nog heel veel plezier op jullie mooie reis. Wees voorzichtig ! De hartelijke groeten van opa