Jungle trekking deel 2 (dag 5)

21 maart 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na eigenlijk de beste nachtrust tot nu toe worden we wakker in ons primitieve hutje. Onze gids is ook al wakker en heeft ontbijt voor ons gemaakt. Samen met de Brazilianen ontbijten we.

Na ons ontbijt is het tijd om de olifanten te voeren. Olifanten eten 250 kilo per dag dus dit kan wel even duren. Een paar uur lang trekken we met de olifanten op. Wat zijn het toch prachtige dieren.

In het begin van de middag verlaten we het kamp. We worden opgepikt in een klein busje en rijden vervolgens verder de bergen in. Hier stoppen we bij een volksstam met kenmerkende klederdracht. Bij een oud vrouwtje die wel tweehonderd lijkt kopen we een aantal handgemaakte sieraden.

Even later verlaten we dit dorpje en rijden naar de mae kong rivier. Het water in de rivier staat laag vanwege het droge seizoen. Ondanks het lage water gaan we een stuk raften.

Met z'n tweeën, een Argentijn die er later is bijgekomen en een Thai zitten we in onze rubberen boot. Na een stukje stoomafwaards gegaan te zijn zien we voor ons in het water zo'n tien a vijftien thaise kinderen van een jaar of vier tot twaalf. De kinderen komen op ons af en gooien ons volledige nat met water. Ze lachen en gillen, wij liggen ook gevouwen van het lachen, prachtig dit!

Een stuk verderop in de rivier staat het water nog lager. We verruilen onze boot voor eenpersoons banden. Zeer ontspannen drijven we stroomafwaarts. De natuur is schitterend, enorme bomen staan op de stijle oevers.

Op twee plekken drijven we langs in het water staande olifanten. Langs de oevers zien we veel locals die vriendelijk naar ons knikken.

Na een tijd rustig dobberen komen we bij de plek waar we het water uit gaan. Thaise jochies springen snel in het water en klimmen op Miryam. Ze springen van de banden af het water in en hebben de grootste pret. Mijn band wordt gekaapt door een kleine Thai, prima! De jochies blijven met mijn band in het water terwijl wij de rivier verlaten. Wat een leven hebben ze hier bij de rivier, genieten!

Na opnieuw een topdag worden we in de namiddag naar ons hostel gebracht. Onze jungle gids komt naar ons toe om afscheid te nemen. Het is een fantastisch persoon. Hij omhelst ons liefdevol en bedankt ons. Op onze beurt bedanken wij hem in het Engels en Thais.

De jungle trekking was een belevenis om nooit te vergeten! Een herinnering voor het leven.

1. Herman Rietvelt:
    22 maart 2017
    Mooi verhaal deze moet zeker nog een tijdje eten
  2. Harold:
    22 maart 2017
    Super foto,s! Jullie hebben leuke pakjes aan.......wat staat jullie nou niet haha.
    Veel Plezier nog!