Opweg naar Khao Sok N.P. (dag 8)

24 maart 2017 - Khao Sok, Thailand

In de ochtend worden we opgepikt in een busje dat elk moment uit elkaar kan vallen. 40 jaar geleden was deze chauffeur het mannetje, nu is het een drama.

We betalen 400 THB per persoon, iets meer dan een tientje.

We gaan opweg naar Khao Sok, een paar honderd kilometer ten noorden van Krabi. Gelukkig stoppen we halverwege en stappen we na een stop van vijftien minuten in een ander en beter busje. Tijdens deze stop boeken we (redelijk onverwachts) alvast een overnachting. We weten nu in elk geval precies waar we aankomende nacht slapen.

Na een paar uur komen we aan bij onze slaapplaats 'jungle hut'. Een prima huisje op hoge palen tussen de begroeiing. Het huisje ziet er op een aantal mieren na, keurig uit.

We droppen onze tas en lopen 30 meter tot aan de rivier. Al snel spotten we een stuk of 7 apen. Een aantal apen zijn nog zeer klein. Ze klimmen rond in de bomen langs de rivier. Mooi om te zien!

Dit is een rustig dagje! We eten wat in een klein tentje. Er is hier verder weinig te doen. Deze plek is echt een tussenstop om naar het Khao sok national park (het meer) te gaan.

Onze accomodatie heeft geen zwenbad. We hebben gezien dat er verderop één resort is met zwembad. We lopen naar binnen of we hier al acht jaar wonen. Na even zoeken vinden we het zwembad. Lekker verkoelend dit!

De rest van de middag en avond doen we rustig aan! We kaarten wat en drinken samen een biertje.

Slapen, op naar morgen!