Thailand - Bangkok (dag 1)

17 maart 2017 - Bangkok, Thailand

De vlucht vloog voorbij.
Filmpie, spelletje, beetje pitten met een dubbelgevouwen nek.

Op het vliegveld van Bangkok regent het pijpenstelen, oftewel categorie moesson. Niet écht waar we op hadden gehoopt.

We pakken een taxi vanaf het vliegveld naar ons hostel 'Green House' vlakbij Khao San Road. 45 minuten later, op het moment dat we de taxi uitstappen is het droog en breekt de zon door! Lekker zeg, of lekker.. drijfnat, niet van de regen maar door de immense hitte! Voor mij was dit niks nieuws, maar zelfs miryam die het altijd koud heeft houdt het niet droog.

We checken in, prima tweepersoons kamertje met airco en een eigen badkamer, niks mis mee!

We frissen ons even op, halen onze zonnebrillen tevoorschijn en lopen de 75 treden die we net nog tot in de verzuring naar boven zijn gelopen, ook weer naar beneden. (Kamer ligt op de 5e verdieping).

Bij dezelfde fruitstal waar ik anderhalf jaar geleden een fruitshake haalde, halen we nu een kiwi- en aardbeienshake; verfrissend! We lopen naar een brug die ik me nog herinner. Ik heb het vermoeden dat we daar een varaan gaan aantreffen, en ja vanaf de brug zien we een schitterend dinosaurus achting wezen in het water liggen.

De rest van de dag verplaatsen we ons per taxi, tuktuk en te voet. Miryam ziet voor het eerst in haar leven een kudde ladyboys.

We bezoeken de tempel What pho, het gouden buddha beeld dat hier ligt is enorm! Een fatsoenlijke foto maken is niet eens mogelijk.

Black buddha, ookwel Lucky buddha is niet zwart maar goud doordat mensen bladgoud op de buddha plakken op de plek waar zij zelf last/pijn hebben. Men gelooft dat dit een genezende werking heeft. De buddha wordt dan ook vaak eerder bezocht dan een dokter. Deze buddha is ouder dan Bangkok zelf en is afkomstig uit de oude hoofdstad van Thailand 'Ayyuthaya' wat tevens onze volgende bestemming is.

In de avond lopen we over Khao San Road. Wat een heerlijke chaos is het hier.  Tuktuks, taxi's, eetkraampjes met spinnen en drank, muziek, locals en touristen. Ze nu en dan bied iemand ons een schorpioen op een stokje aan, maar hier bedanken we voor.

Eigenlijk eet en drink je hier de hele dag door, wanneer je maar zin hebt. Tevens pak je op elke plek eenvoudig een taxi  (airco en goedkoop) of een tuktuk (leuker en iets duurder);

Gegeten bij straattentjes:
- krekels: niet echt extreem lekker; 60 THB (€1,60).
- kokosnoot met ijs; 60 THB (€1,60).
- springrolls; Altijd goed! 60 THB (€1,60).

- Even afkoelen in een tent met airco: Twee water, twee keer noodle met eend en soep: 180 THB (€5,20), Heerlijk!

- Koh San road : Twee bier 0.6 liter! Groot is dus echt groot haha. Springrolls  en garnalen met bami: 490 THB (€13,-).

- Tuktuk van het treinstation waar we vast ons kaartje voor de nachttrein van Ayyuthaya naar Chiang Mai hebben opgehaald: 200 THB (€5,33), waarschijnlijk veel te veel betaalt, maar het was ons eerste ritje, en de thaise man begon bij 400 THB.

- Later op de dag krijgen we een rondleiding per Tuktuk van tempel naar tempel met heg eindpunt Khao San Road. De extreem vriendelijke Thaise man wacht op ons bij de verschillende locaties. 100 THB (€ 2,66).

- Massage 350 THB (€ 9,32) per persoon voor een uur. Compleet uit elkaar getrokken. We wisten allebei niet dat ons lichaam bepaalde houdingen kon uitvoeren.

De eerste dag Thailand  (Bangkok) was genieten! We hebben ons prima vermaakt en nu al een hoop gezien en beleefd.

De complete dag heeft ons aan vervoer, eten en drinken, een massage, een sarong voor Miryam, en een overnachting 2600 THB gekost (€ 70,-). Per persoon hebben we dus, zonder zuinig te doen €35,- uitgegeven!

1. Harold:
    18 maart 2017
    Haha..al lekker op weg en inmiddels al moeten lachen om je schrijfstijl.
    Geniet ervan....en ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Harold
  2. Marion en Rob verhulsdonk:
    18 maart 2017
    Ik beleef het mee wat jullie al gedaan hebben heerlijk genieten leuk geschreven liefs van rob en mij