2015 - Bali ♡

23 juni 2015 - Bali, Indonesië

Een vlucht van twee en een half uur brengt ons van Kuala Lumpur naar Bali. Vanuit het vliegtuig zien we de zonsondergang, prachtig. Het is inmiddels negen uur in de avond als we aankomen op Bali.

Met een taxi rijden we naar ons hostel; Funky Monkey. Onze kamer is prima, maar ik heb het meest treurige matras op aarde. Het plastic zit er nog omheen en je zakt erin weg alsof je in een moeras ligt, maargoed.

Ondanks dat we redelijk laat bij ons hostel zijn besluiten we toch op stap te gaan. In de drukke straat van Kuta zien we tientallen barretjes. We gaan naar binnen bij Sky Garden. Het is verreweg de duurste club uit de buurt. Maar nog steeds maar zeven euro entree. De club heeft vier verdiepingen en een enorm dakterras. Op het dakterras is de beste muziek.  Opeens horen we twee Nederlandse nummers. Joost en ik gaan naar de Dj toe, hij blijkt inderdaad Nederlands te zijn. Hij laat ons bij hem in de Dj booth chillen. Hij geeft me z'n nummer om ons later te voorzien van tips over Bali. Uiteindelijk rollen we vijf uur snachts de club uit en gaan naar huis. Omdat we goed door hebben gedronken merk ik weinig van mijn matras en val ik in slaap.

De eerst echte dag hier.. Bali! Ik zou kunnen huilen van blijdschap, haha. Binnen een uur was ik al verliefd op dit eiland. Dit is echt hét leven. Heerlijk! Zon, alleen maar zon, wat hadden we dit nodig! Op het heerlijke strand van Kuta stikt het van de surfers. Op een lege maag kunnen we niet surfen dus we halen een enorme portie rijst met kip op het strand. We betalen twaalfduizend, oftewel tachtig cent! We zijn zwaar miljonair, haha. We ontmoeten een locale knakker, Wayou genaamd. Hij leert ons de basistechniek voor het surfen. Het is een hele relaxte gozer met humor. Na een tijdje oefenen pakken we allemaal wat golfen, heerlijk!

Twee uur later zijn we lichamelijk compleet gesloopt. We komen uit het water. Even bijkomen in de schaduw. De rest van de middag ontspannen we. We drinken een paar biertjes en laten ons verleiden voor een masage op het strand. De oude omaatjes zijn extreem goed. Rond zes uur verlaten we het strand.

We zijn opzoek naar een frikadel speciaal. Bij ons hostel treffen we de Nederlandse man die we al eerder zagen. Hij woont op Bali. Als we frikadellen zouden vinden zou hij gelijk mee gaan. Helaas zijn ze er dus niet. Hij adviseerd ons om te gaan eten bij Sky Garden, de club waar we gister toevallig uit gingen.

Voor 100.000 Mogen we onbeperkt eten en drinken tot negen uur. Omgerekend is dat ongeveer zeven euro, haha. We bunkeren als gekken. Het eten is fenomenaal. Vlees,  garnalen, lasagna, aardappels alles wat we maar willen. Ondertussen glijdt het alcoholische vocht ook soepel naar binnen. Wat een wereldtent.

Uiteraard blijven we hangen in de club die van restaurant wordt omgetoverd naar hoe wij de club gister zagen. Al snel stroomt het vol en gaat het weer los. Opnieuw belanden we rond vijf uur in ons hostel na een geslaagde nacht.

De volgende ochtend, of middag, het is inmiddels al twaalf uur begeven we ons weer naar het strand. We zien direct onze surfgabber Wayou. Eerst brakken we nog wat uit en eten weer een portie rijst met kip van tachtig cent. Iets later huren we vier surfplanken voor twee uur. We zijn fysiek nog gesloopt door het surfen van gister, en ook onze nacht zal niet bijdragen aan onze fitheid, haha.

Het surfen zorgt voor de nodige verwondingen. Gister al werd Den in z'n buik gesneden door de onderkant van een surfplank. Dit leverde een flinke striem op. Vandaag ben ik aan de beurt. De onderkant van mijn plak snijdt langs m'n kleine teen en neemt er een hap uit, bloedbad. Ik dacht even dat ik met negen tenen door het leven zou moeten, maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Uitgeput stappen we na zo'n anderhalf uur surfen het water uit.

We gaan weer uiteten bij Sky Garden! Om nog meer te profiteren van het onbeperkt eten en drinken, komen we een uur vroeger. Het is weer genieten. Om vooral niet in herhaling te vallen blijven we ook vandaag weer hangen. We hebben kaarten meegenomen en spelen een aantal potjes toepen.

Dit keer maken we het echter minder laat dan de vorige twee nachten. Om één uur snachts zijn we thuis. Omdat ik dit keer nuchter ben is het matras een nachtmerrie. Mijn hoeslaken is veel te klein dus die glijdt constant van het matras af. Ik plak voortdurend vast aan het plastic dat nog om het matras zit. Als ik me omdraai stort het complete stapelbed bijna in. Tot diep in de nacht ben ik wakker. Pas rond zeven uur val ik in slaap.

Na een wereldnacht bekijk ik mijn mobiel. Wayou onze Bali gabber heeft me een bericht gestuurd. Hij heeft scooters geregeld die we vrij goedkoop kunnen huren. Half twaalf treffen we hem bij het strand. Samen lopen we naar de scooters.

We huren de scooters voor drie dagen. We laten onze tassen bij het hostel van de afgelopen nachten.  Drie dagen lang gaan we met alleen een kleine rugzak het hele eiland over touren. Op een lege maag kunnen we niet rijden dus Wayou neemt ons mee naar een tentje voor lokaal eten. We werken opnieuw een enorme bak voedsel weg. We betalen voor onzelf en onze vriend en zijn in totaal acht euro kwijt. Het lijkt overigens of we extreem goedkoop leven, maar het geld vliegt er toch wel uit op de een of andere manier.

Ons scooter avontuur kan beginnen. De komende dagen gaan we veel zien en zal er veel te vertellen zijn! Lets do this.

1. Carin:
    23 juni 2015
    Schitterend verhaal, heel leuk geschreven Sjoerd!
  2. Harold:
    23 juni 2015
    Klinkt prima allemaal..............rijst en bier vooral..............daar krijg je van die buikjes van toch?.
    Laat de foto,s maar doorkomen op je blog

Groetjes
  3. Joke:
    23 juni 2015
    Dat klinkt heerlijk jongens, op Bali, we zijn hier best jaloers! Leuke verhalen!
  4. Julie:
    24 juni 2015
    Klinkt weer nice mattie!! Geniet lekker