2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

19 juni 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Op het vliegveld had ik persoonlijk drugshonden en veel bewaking verwacht. Dit was totaal niet het geval. We konden nog net niet direct doorlopen, met een bom of een kilo poedersuiker. Niet echt een heel veilig gevoel. Op rij eenendertig, de laatste rij, nemen we plaats in het vliegtuig.

Omdat het vliegtuig niet vol is, zitten we verspreid om wat extra ruimte op te eisen. Twee stoelen links van mij zit een man die in aanmerking komt voor potentieel terrorist. We houden hem scherp in de gaten.

Iets meer dan een uur later landen we ver van soepel in Maleisië. De hele cabine lijkt gevuld met rook, maar gelukkig is het slechts damp van de airco.

Op het vliegveld pakken we een taxi. Na drie kwartier komen we aan om het Chinatown van Kuala Lumpur.
Met een andere valuta dan in Thailand rekenen we af. Het geld ziet er extreem nep uit overigens.

'S avonds eten we op straat rijst met kip. Daarna begeven we ons naar een Reggea bar. Overal aan de muur hangen foto's en posters van Bob Marley, prachtig vind Ik het. Eerst drinken we een cocktail. Al snel wordt het gezellig. Uiteraard praten we over voetbal,  bekijken mooie goals en herinneringen op YouTube en hebben het erg naar ons zin. We besluiten een bier toren van drie liter te bestellen. Ongemerkt drinken we deze leeg. Nog maar een toren dan. Ook deze sneuveld. Daarna bestellen we een waterpijp en nog een bier toren.  negen liter later stappen we rond één uur in de nacht goedgehumeurd op. We schrijven nog even onze namen op de muur met een stift, leuk voor iedereen die daar ooit nog is komt, haha.

De volgende dag worden we wakker in onze vier persoons kamer. Vrij snel spring ik onder de douch. Iets later vertrekken we naar Batu caves, een soort van tempel in een grot. Met de metro reizen we voor vijftig cent per persoon naar de grot. Opvallend is dat vrouwen een eigen wagon hebben. Verder mag je in de metro niet zoenen, als je dat al zou willen, haha.

Bij de grot stikt het van de apen. Over waar je kijkt zitten apen of rennen apen rond. Het zijn boeven. Meerdere keren zien we dat apen dingen stelen van mensen. Vooral flesjes drinken zijn geliefd, Ook houden de apen duidelijk van tassen. Alsof er niks aan de hand is laten ze je voorbij lopen om je vervolgens van achter te beroven.

Los van het meters hoge gouden beeld voor de grot en de vele apen is het verder niet spectaculair. We eten voor tachtig cent een prima portie nasi in een tentje tegenover de grot, dat zijn nog eens prijzen.

Uiteraard barst er op het moment dat we het eettentje uit lopen weer een moesson los, verfrissend. Gelukkig bereiken we relatief droog het metrostation. In de metro zittend stappen er drie waarschijnlijk Maleisische gasten binnen. Het lijkt direct alsof we in een open riool liggen, wat een putlucht komt er van die gasten af, niet te doen.

We pakken de metro naar een vogelpark. Joost, Erwin en ik gaan naar binnen. Den wacht buiten. Binnen is het heel tof. We zien de mooiste vogels. Tientallen flamingo's en andere exotische vogels. Ook voeren we papegaaien. De vogels zitten op onze armen en schouders,  lachen. Na een uur, en veel foto's rijker komen we naar buiten.

Rond vijf uur in de avond,  dat is elf uur Nederlandse tijd komen er weer aan in ons hostel. Ontspannen!

1. Carin:
    19 juni 2015
    Pas maar op dat jullie geen bierbuikje krijgen
  2. Harold:
    19 juni 2015
    Toch weer een paar keer moeten lachen om je schrijfstijl...haha doe je goed!
  3. Jeroen:
    20 juni 2015
    Guys hari, terima kasih kerana cerita-cerita yang bagus anda. Bersenang-senang. Kita mendapat di Belanda terutamanya dahaga pengalaman anda. En nog veel plezier daar ! Jeroen
  4. Julie:
    20 juni 2015
    Tof weer mattie!! Geniet lekker daar