2015 - Bangkok dag 3

25 mei 2015 - Bangkok, Thailand

wordt wakker met een stijve nek van heb ik jou daar. Al liggend denk ik enigszins opgelucht terug aan gister. De taxi rit van gisteravond was vergelijkbaar met een straatrace. Onze chauffeur was overduidelijk levensmoe. Als een imbeciel forceerde hij z'n taxi met ons erin door het verkeer heen. spookrijden was voor hem geen probleem tot ongenoegen van andere weggebruikers, bizar.

Maargoed we leven nog, dag drie staat voor de deur. Om 12 uur checken we uit, dit is voorlopig onze laatste dag Bangkok. Onze tassen mogen nog even in het hostel blijven liggen. Buiten is het kouder als gister. Of toch niet, binnen een minuut of tien zien we er uit alsof we net hebben gedoucht. Graad of 45 weer, niet te doen.

Ontbijten in een Sumo achtig tentje. Rijst met eend en nog wat vlees. Uur later stappen we naar buiten en rollen direct een tuktuk in. Met z'n vieren zitten we op elkaar gepropt en karren door de stad op weg naar tempels.

voor drie baht pakken we een pond over de rivier naar de tempel Wat Pho, die overigens grotendeels in de steigers staat. Stijgers van bamboe weliswaar. Hier is de temperatuur nog aangenamer, 50 graden of iets in die richting, ongekend. We lachen om elkaars drijfnatte gezichten, hilarisch.

Door middel van een taxi waarin we opknappen van de airco belanden we weer bij ons hostel. Even bijkomen.

Straks moeten we nog even langs de winkel waar we onze maatpakken laten maken. Dan zetten we de puntjes op de 'i'.

vanavond rond 6 uur, over een paar uur dus al pakken we de nacht trein naar Chiang Mai. Deze tocht gaat maarliefst 15 uur duren, dat wordt wat. Maar we houden ons Thai.

1. Julie:
    25 mei 2015
    Hahahah thaie reizigers jullie ;)
  2. Pablo:
    25 mei 2015
    Sjoerd, ik geniet van je verhalen ik blijf het natuurlijk volgen, je moet wel wat meer foto's plaatsen LOL hahahah succes daar en geniet ervan.
  3. Carin:
    25 mei 2015
    Fijn om zo jullie reisverhalen te lezen!
    Goede reis met trein!
  4. Tinna:
    25 mei 2015
    Goeie berichten Sjoerd! Haha die nachttrein is lachen hoor. Die bedden waren maar een klein beetje te klein voor mij. Bij jou verwacht ik geen problemen . Suc6 jonge! Groet. Tinna
  5. Jeroen:
    25 mei 2015
    Mooie verhalen. Ik ben helemaal jaloers.
    Ik ben het eens met te weinig foto's.
    Geniet lekker.
  6. Sjoerd:
    26 mei 2015
    Bedankt voor de reacties, Leuk! Ik blijf schrijven en er volgen snel meer foto's! :)