2015 - Chiang Mai dag 1.

26 mei 2015 - Chiang Mai, Thailand

Op het station van Chiang Mai aangekomen moeten we opzoek naar een slaapplaats. Het duurt niet lang of een Thai bombardeert ons met informatie en opties. De Thai had ondanks het bij hem volledig ontbreken van het rechter oog, goed gezien dat we zoekende waren.

Even later zitten we met onze tassen in een soort kleine vrachtwagen met twee rijen zitplaatsen. Deze worden ook wel songtawes genoemd.  Opweg naar het oude centrum van Chiang Mai! Na een kleine twintig minuten stoppen we in een smal steegje. Een Thaise jongeman die nog kleiner is dan mij moet alles geven om mijn bagpack uit de achterbak te tillen, ik laat hem even ploeteren om de tas daarna toch maar van hem over te nemen.

Het hostel waar we zijn beland is voorzien van een keurig zwembad. We zijn dan ook vrij snel verkocht.  Een verfrissende duik is immers meer dan welkom. Niet veel later betalen we voor een enorme vierpersoons kamer. Tas dumpen, zwembroek aan, naar beneden. Even langs de bar. Ik bestel bier voor Joost en mij. Joost pakt het biertje lachend aan en athandeert mij op het tijdstip, acht uur 's ochtends, moet kunnen. Met ons welverdiende biertje stappen we het zwembad in, heerlijk!

Met z'n vieren discussiëren we extreem ontspannen, hangend in en om het zwembad over voetbal, hoe kan het ook anders. Dit is toch wel echt vakantie.

Paar uur later lopen we door Chiang Mai. Ook hier is het goed warm. Al vrij snel stappen we een tentje binnen om even te eten. Erwin en ik delen een enorm bord met fruit.  Op het bord liggen zo'n 12 soorten waarvan ik er zeker vijf niet kan plaatsen. Het merendeel was lekker,  één niet weg te krijgen. In een servet en wegmoffelen die handel.

Tegenover de eettent zit een kleine massage salon. Joost en Dennis laten hun vermoeide voeten aflikken door een school kleine vissen. Lachen natuurlijk! Erwin en ik pakken maar weer eens een masage.  Compleet uit elkaar getrokken weer, ongekend. Ik zit zo vast door de treinreis dat het Thaise vrouwtje bijna haar eigen armen uit de kom duwt en trekt, ze kan we zelf om lachen. Prachtig.

Chiang Mai ligt tussen de hoogste bergen van het land. Dit hebben we geweten ook. On-ge-kend!  Met een taxi rijden we naar de hoogte tempel van Thailand.

Dit is verreweg de meest bizarre en angstaanjagendste taxirit uit ons leven! De Thai die ik een gesloten cabine voor ons zit ramt zijn busje met ons achterin als een imbeciel over de bizarre slingerwegen. Onderuitgezakt en met slechts één hand aan het stuur scheurt hij over de extreem stijle slingerweg. Menig professioneel wielrenner zou op deze weg moeten lossen. Onze Thaise bestuurder is vermoedelijk de meest levensmoeie man van Azië. Langs diepe afgronden ramt hij zijn voertuig schaamteloos in bochten om en langs normaal rijdende weggebruikers. We vliegen alle kanten op. Soort achtbaan maar dan acht keer erger. Och och..

Na het bezoek van de tempel, die bereikt werd door 250 traptreden, waarna we overigens zwaar een het zuurstof lagen moesten we ook weer naar beneden. Om het allemaal nog spannender te maken is het buiten inmiddels vrij donker. De Thaise waaghals heeft op ons gewacht. Gezien de enigszins verlaten bergtop hebben we geen keus en stappen dus weer in. Ongekend, Ongekend, Ongekend. Een normaal mens remt wat af bergafwaarts. Onze grote vriend drukt het gas in alsof zijn voet honderd kilo weegt.

Beneden. Pfoe. Ergste rit ooit. Vermoedelijk zijn onze moeders nu volledig ontspannen en maken zij zich niet druk over ons.. of toch wel, haha.

Douchen, en slapen. We zijn gesloopt. Morgen fantastische dingen in de planning!..

1. Daan:
    26 mei 2015
    Leuk verhaal. Ga zo door. Dan hoeven jullie bij thuiskomst niet zo veel te vertellen.
  2. Julie:
    27 mei 2015
    Hahahah mooi weer
  3. Tim:
    27 mei 2015
    Hahaha, je doorreisde lichaam was duidelijk niet aan die Thaise dame besteed.
    Leuke schrijfstijl; zoals je het zelf zou vertellen.

Muchos plezieros in Thailand.