2015 - Chiang Mai dag 2.

28 mei 2015 - Chiang Mai, Thailand

Heb geen idee welke dag het is. Maar deze dag zit vol met hoogtepunten!  Ongekend, Fenomenaal.

Angst, verbazing, adembenemend, komisch, alles in één dag! Kwart over acht 's ochtends staan we voor ons hostel te wachten op onze gids van vandaag. Half uur later, blijkbaar Thaise tijd, stappen we achter in de hier kenmerkende busjes. Met z'n vieren achterin is prima. Twee Engelse dames erbij is al krap. nu nog twee Chinezen. Op elkaar gepropt als vee, bloedheet rijden we anderhalf uur richting de jungle.

Op hobbelige zandwegen klimmen we de bergen in. Na een tijd stoppen we.  Uitgestapt zien we zes olifanten staan. Weliswaar vastgebonden aan zware kettingen. Dit is wel te zielig voor woorden. We zijn allemaal blij dat we niet op die fenomenale reuzen gaan rijden. We voeren bananen. Gezien de 250 kilo bananen die een olifant eet kunnen ze onze trossen wel gebruiken.

Iets later stappen we voor 500 meter bergopwaarts in de auto. Bij een aantal huizen van bamboe stoppen we. We gaan ziplinen. Een dunne kabel is gespannen boven een enorme afgrond, van de ene top van de berg naar een andere top. Een val is op zeker dodelijk en daarbij wordt je ook nog eens nooit meer teruggevonden, geruststellend wel.

In een bamboe hut worden we door een aantal Thaien, die overigens compleet gevouwen liggen van het lachen in een tuigje gehezen. Ook krijgen we een helm en handschoenen. Omdat het hier maar 50 graden is willen ze vermoedelijk voorkomen dat we het koud krijgen.

Op een soort van uit de berg gehakte trap moeten we zelf nog zo'n 150 Meter klimmen. Alweer drijf en drijfnat ploeteren we naar boven.  boven gekomen met een hartslag van vierhonderd zien we een bizarre diepte. Het oerwoud ligt aan onze voeten. Een luier was hier niet misplaatst geweest.

Na even op adem te zijn gekomen, krijgen we een uitleg van onze zes Thaise gidsen/begeleiders. Duidelijk opzich. Een voor een klikken de Thaien onze uitrusting aan een kabel vast. Via deze kabel vliegen we om beurten naar een soort boomhut toe. Dit is slechts 20 meter, maar een val hier zou al niet lekker zijn. Twee platformen verder staan we boven in een enorme boom. Vanuit deze boom is een kabel gespannen naar een boom zo'n 800 meter verder op een andere berg. Onder ons is op ook zo'n 800 meter een oerwoud te bewonderen, Inmiddels zit onze luier vol. Mensen met hoogtevrees zouden hier ter plekken gestrekt gaan. Ikzelf ben verder overigens ook ver van ontspanning, Ongekend.

Iets later overwinnen we onze angst en glijen een voor een met een bloedgang langs een dunne kabel en een klein tuigje over het ravijn heen. Spectaculair, en stiekum extreem tof! De angst is al snel over gegaan in genieten. Of is het berusting. Door middel van verschillende soortgelijke vluchten glijen we bloedsnel via meerdere platformen van de berg af, heel vet!

Een ervaring rijker dalen we te voet af richting een rivier in het dal. In een soort boomhut krijgen we een pakketje van bamboe bladeren, in het pakketje zit rijst. We eten prima.

Iets later arriveren er twee olifanten bij de rivier! Niet veel later liggen we in het water en zwemmen we met deze prachtige beesten. We spelen met ze en klimmen op ze, prachtig! we hebben een paar fantastische foto's genomen.

Na deze fenomenale belevenis stappen we achterin een busje. Een flink stuk stroomopwaarts worden we eruit gegooid om onze trip per rubber boot te vervolgen. Raften, niet extreem wild maar wel mooi en leuk!

Na het passeren van meerdere stroomversnellingen zijn we beland in rustiger water. We verruilen onze rubber boot voor een bamboe vlot. Kleine Thaise jongetjes besturen de vloten met een lange stok. Aan alle kanten komen de bamboe vloten ons voorbij.  Wij zitten met zn vieren en een Chinees op één vlot. We zijn veel te zwaar en liggen een soort van voor anker. Een halve meter onder water liggend schuurt het vlot over de bodem. We zijn niet vooruit te branden.

Paar uur later eten we voor 1,50,- per persoon een berg nassi bij de enorme nachtmarkt in Chiang Mai, heerlijk.

Na het eten slenteren we wat over de markt om vervolgens op zoek te gaan naar de uitgaans straat. Tot onze verbazing vinden we een belachelijk gezellig plein vol met toeristen vlak bij ons hostel. We drink bier. De stemming zit er lekker in. We halen een emmer Longisland! Sterk maar lekker!

Later die nacht stappen we enigszins onder invloed, maar extreem voldaan van de fantastische dag ons bed in. Genieten!

1. Julie:
    28 mei 2015
    Wauw ik zou gestrekt gaan zo gaan hoog! Hahah super vet weer.
  2. Carin:
    28 mei 2015
    Jeetje, wat een avontuur zeg!
    Ben erg benieuwd naar de foto's.