2015 - Chiang Mai dag 3

28 mei 2015 - Chiang Mai, Thailand

Ongekend brak worden we wakker door het geluid van een wekker. Het is 7 uur. Precies vijf minuten later liggen we alle vier weer in een zware coma.  Een half uur later wordt er hard op de deur geramd. "fishing" wordt er geroepen. We hebben ons goed verslapen voor onze vistrip van vandaag. Half in shok, volledig brak en met een bizarre kater hijsen we ons zelf in wat kleding en haasten ons naar beneden.

Uur later komen we aan bij de plek van bestemming. Aan onze voeten ligt een mooi meer. Uit de achterbak van de auto worden vier hengels, een viskoffer en een enorm net tevoorschijn gehaald. Bepakt met onze uitrusting lopen we een stuk langs het meer naar een mooie stek in de schaduw.

Iets later gooien we in. We vissen met brood en nog wat dingen die we niet kunnen plaatsen. Al vrij snel trekt de hengel van Dennis krom. Na een gevecht van 15 minuten halen we met het enorme net een meerval van zo'n 30 kilo binnen, indrukwekkend. Na een hele dag vissen hebben we alle vier zo'n 10 meervallen gevangen variërend van 10 tot 30+ kilo. Compleet gebroken door de vele gevechten, sommigen wel van 30 minuten eindigt onze vistrip vol voldoening!

Na een uitgebreide maaltijd ontspannen we tot diep in de nacht met een biertje bij ons hostel.

Morgen om vier uur pakken we trein terug naar Bangkok, en laten we het prachtige Chian Mai achter ons. Een veertien uur durende reis met de trein en vervolgens een 13 uur durende reis vanuit bangkok naar het zuiden moet ons naar Koh Phangan brengen. Op dit eiland blijven we vier nachten. Op twee juni wacht de Full Moon party op ons. De 31e treffen we onze vriendin Manon ook hier! We zijn toe aan een wit strand en een verse kokosnoot! Afwachten maar.

1. Opa:
    Hoi Sjoerd en vrienden,
    Ik geniet van jullie verhalen maar ik deed waarschijnlijk iets verkeerd maar ik hoop dat het nu wel goed is gegaan. Ik ga binnenkort wel iets langer reageren op je verhalen en mooie foto,s

Groetjes Opa Kees
  2. Shirley Shaw:
    28 mei 2015
    leuk geschreven Sjoerd! Genieten jullie er maar van jongens! Heel veel plezier!!
  3. Julie:
    28 mei 2015
    Hahaha die vis weegt bijna net zoveel als ik!
  4. Sjoerd:
    29 mei 2015
    Hey Opa! Uw reactie is nu wel te lezen voor ons, leuk! Spreek u snel! en ik schrijf snel weer een nieuw verhaal!

Thanks Shirly!

Juuls! haha scheelt niet veel hè! die vis zou je zo het water in sleuren!
  5. Sjoerd:
    29 mei 2015
    Shirley * moest het zijn!
  6. Carin:
    29 mei 2015
    Hartstikke leuk om je verhaal te lezen en de foto's te zien!
  7. Opa:
    Hallo Sjoerd en vrienden,
    Erg leuk jullie belevenissen te lezen en de foto's te zien. Als jullie thuis komen moet er een boekwerk plus foto's van gemaakt worden, want dit lijkt me een onvergetelijke reis te worden en dan morgen die lange treinreis, dat zal niet meevallen, maar daar zal wel veel te zien zijn onderweg, maar dat horen we nog wel.
    Het ga jullie goed en nog veel plezier. Groetjes Opa Kees.
  8. Opa:
    Te gekke verhalen. Wat spannend allemaal. Have Fun jullie.de vriendin van Opa