2015 - van Chiang Mai tot Koh Phangan.

31 mei 2015 - Koh Phangan, Thailand

Het is tien uur in de ochtend. Dit is onze laatste dag Chiang Mai. We checken uit bij ons hostel. Onze tassen blijven nog even liggen, en we vertrekken richting een plek waar je met tijgers kan hangen.

Aangekomen bij de plek van de tijgers zijn we enigszins verbaasd over de hoeveelheid tijgers. Dennis en Erwin besluiten om bij zowel grote,  medium en kleine tijgers in de hokken te duiken. Joost en ik vinden het ons geld niet helemaal waard, mede om het feit dat op een foto altijd hekken etc. te zien zijn. Ondanks de hekken en de kleine onderkomens van deze werkelijk imposante moordenaars hebben Dennis en Erwin mooie foto's genomen en zijn ze een mooie belevenis rijker!

Joost en ik pakken in de tussentijd een biertje en ik drink m'n eerste kokosnoot van de vakantie.

Een tijdje later vertrekken we weer richting ons hostel. Hier eten we wat en nemen afscheid van het zeer vriendelijke personeel. Met een privé chauffeur van het hostel vertrekken we naar het treinstation.

Om vier uur zitten we in de trein. De trein is iets anders dan de vorige keer, maar het oogt prima. We kaarten;  toepen dit keer. Na een tijdje gekaart te hebben maken we om tien uur onze bedden klaar en doen een poging tot slapen. Dit keer pitten erwin en ik beneden.

Min 60, Het lijkt of we liggen te slapen in een vriezer midden in Siberiē. Wanneer er ook maar een centimeter deken van je af was gegleden werd je met onderkoelinsverscheinselen wakker. Gelukkig gebeurde dat maar veertig keer. De overige twintig keer werd je wakker door dat je door de wagon werd geslingerd en met je hoofd tegen de muur klapte, genieten zeg. Alleen Joost heeft geslapen. Maar hij slaapt ook in een stoomgemaal zonder problemen, ongekend.

We zijn dolgelukkig als we, ondanks anderhalf uur vertraging uitstappen in het bloedhete Bangkok, even ontdooien.

Op het station bestellen we een flinke emmer koffie.  Al zittend aan een tafel merken we opeens dat de complete stationshal, zo'n 300 man, opeens opstaat. We staan ook maar op. Het lijkt erop dat we met z'n alle de koning eren. Achter in de stationshal staat een peloton soldaten. Best indrukwekkend wel.

In Bangkok pakken we een taxi naar het hoogste gebouw van het land. Op de 82e verdieping, 304 meter hoog hebben we een prachtig uitzicht over de werkelijk enorme stad!

Even later pakken we met z'n vieren een masage van een uur. Opnieuw compleet uit elkaar getrokken.

Na de masage drinken we bier, veel bier op een terras om tijd te doden. Aan onze tafel komt de allergekste straat gogelaar die ik ooit heb gezien, Bizar! De meest bizarre kaarttruc ooit! Dit is ongekend. We betalen bijna 25 euro om hem z'n truc te laten verklappen. Het feit dat we al 3 a 4 flinke flessen bier in ons mik hebben doet ons besluiten het niet te doen. We worden anders uiteraard zwaar getild, zoals elke Thai op geld uit is.

Na al dat bier moeten we een goede maaltijd scoren voor we de trein in stappen. De treinreis richting Koh Phangan duurt immers zo'n 13 uur. Dennis en Joost eten in een voor ons bekende tent. Erwin en ik eten op straat bij een kraampje! Voor 90 baht, 2,50 eten we beide een bak bami, vlees, een bak rijst en een soort worst en twee stukken kip per persoon! onze mond staat door het tweede gerecht vrij ernstig in brand. We zitten propvol en het was prachtig. We mochten zelf koken en de foto's met de vrolijke Thaise man en vrouw zijn super! Genieten dit.

Tijd later stappen we opnieuw in een nachttrein. Deze trein is minder luxe dan de vorige twee. Ondanks dat draai ik persoonlijk mijn beste nacht.

Door middel van een drie uur durende boottocht en een taxi rit van een uur komen we aan bij ons hostel op Koh Phangan!  Even later staat we aan een schitterend strand. Uit het water komt manon zwaaiend aangelopen,  haha, te grappig. Andere kant van de wereld. We chillen maximaal. Het water is een graad of 32, misschien warmer! prachtig!

Dit is ongekend mooi en relaxed, maar waarschijnlijk nog lang niet het toppunt. We kopen een bal, houden hoog. Drinken bier,  liggen rustig en genieten van de muziek. Vakantie tot en met!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Julie:
    Lekker bezig mattie!
  2. Harold:
    31 mei 2015
    ik zeg.....hou dit vast!!!
  3. Merel:
    31 mei 2015
    Die vreselijke airco in die treinen he! Ongekend koud zo'n nacht haha. Geniet ervan, echt leuke verhalen!! X
  4. Jeroen:
    Hoi Sjoerd en andere mannen,

We genieten van de leuke weergave van jullie prachtige avonturen. Grote klasse !! Heel veel plezier met het vervolg. Tot slot: Khwām s̄ảrĕc en kherụ̄̀xng dụ̄̀m xêx k̄hị̀ een ṣ̄ph ​​s̄h̄krṇ̒ !
  5. Opa:
    1 juni 2015
    Hoi Sjoerd en overige reisgenoten.
    Wat een spannende verhalen en een biertje gaat er bij vlagen ook wel lekker in. Uiteindelijk moet je met die hoge temperaturen ook je dorst lessen. Het zal wel geen Amstel bier zijn , schat ik in. Die lange treinreis hebben jullie redelijk goed overleefd begrijp ik, behalve wat bulten en blauwe plekken van het heen en weer hossen in de trein, je moet er wat voor over hebben. als je wat van de wereld wilt zien. Ik ben benieuwd naar de volgende belevenissen. Groetjes en geniet maar van jullie vakantie. Kees( Opa) Lemereis
  6. Agnes:
    1 juni 2015
    Hi Sjoerd!

Wat een mooie verhalen! Klinkt allemaal prachtig. Geniet ervan en ik blijf zeker je stukken lezen!!

Groetjes Agnes