2015 - Koh Phangan

2 juni 2015 - Koh Phangan, Thailand

Na overdag heerlijk op het strand te hebben gehangen pakken we rond een uur of zeven wat biertjes en bestellen een waterpijp bij een te relaxed strandtentje! Dit is genieten.

Terwijl we later naar ons hostel slenteren om even om te kleden zien we Alistair Overeem (Nederlandse K1 vechter) langs scheuren op een brommer. Hij is zo belachelijk breed dat hij niet te missen is.

Na het omkleden eten we wat met z'n vieren. Even later gaan we opweg naar Manon en haar vriendin Carmen. We zitten in de taxi als we ze opeens langs de weg zien lopen. We laten de taxi stoppen en de meiden stappen in. Ze hebben nog niet gegeten. Bij een lokaal tentje stappen we uit. Ondanks dat we al hadden gegeten bestellen we Thaise springrolls. Het eten is zo ongekend heet dat de flammen uit onze oren schieten. M'n shirt is binnen een minuut weer compleet doorweekt van het zweet, fris wel.

Na het eten lopen we naar een Resort waar een Pool party zou zijn. Het zwembad is prachtig maar volledig uitgestorven. Als enige duiken we het water in. We bestellen toch maar een drankje en ontspannen gezellig.  Rond een uur of tien houden Manon en Carmen het voor gezien. Geen half uur later komt de ene na de andere volgepropte taxi aan bij het zwembad. Binnen een uur liggen en staan er zo'n drie tot vijfhonderd man in en om het zwembad. De muziek is goed en de sfeer is fantastisch. Tot diep in de nacht genieten we van een van de leukste en tofste feesten uit ons leven!

De volgende ochtend worden we een voor een wakker in ons huisje met twee tweepersoons kamers. Ik ben als eerste wakker en verkas naar een hangmat die buiten hangt. Samen met een koude fles water hang ik rustig te wachten op de rest. Iets na mij komt Den naar buien en neemt plaats in de hangmat naast me, goodlife.

Rond een uur of elf zijn we weer compleet en ook Manon en haar vriendin komen aangelopen.

Scooters huren. Dit was een mooi belevenis. Op het bergachtige eiland rijden we met z'n achten, inclusief nog twee Nederlanders, een jonge en een meisje over het eiland. Een ding is zeker, geef vrouwen nooit een kaart, of in elk geval deze niet want ze staan om de minuut stil en we komen niet vooruit. Ook konden ze het gas vrij moeilijk vinden, haha. Ik zit bij Dennis achterop. Samen scheuren we met erwin vlak achter ons en Joost daar weer achter soms tegen de honderd kilometer per uur. Links rijdend klimmen we sommige stukken zoals we dat nog nooit hebben meegemaakt. Vol gas, rijden we maximaal twintig kilometer per uur omhoog op de steilste stukken. Menig skiër zou deze zwarte piste overslaan, niet normaal.

We stoppen onder andere bij een waterval zonder water. Hopeloze waterval, maar verder wel een mooi uitzicht. De zee is prachtig blauw en de omringende eilanden liggen verspreid en vragen om een bezoekje.

Zwemmen, even afkoelen in de zee aan een verlaten tropisch strandje. Scooter helm af en het water in. Al vrij snel zie ik net optijd een aantal zee-egels. Ook zie ik zwart wit gestreepte vissen zwemmen, mooi!

Uurtje later sprinten we weer op onze scooters. Over een uur gaat de zon onder. We hebben gehoord over een Resort genaamd 'Amsterdam' waar je boven op een berg de prachtige zonsondergang kan bekijken. We zoeken en zoeken en blijven maar rijden. Uiteindelijk komen we in dit geval wel dankzij de dames via een te stijle slingerweg bij een mooi zwembad waarvanuit een groot deel van het eiland en de prachtige zee te zien is. Even later zakt de zon op schitterende wijze achter de horizon.  Iets later is het pikdonker.

Nu nog terug op de scooter.  Onderweg schudden Den en ik de rest onbewust af. Ook Erwin die altijd vlak achter ons rijdt is opeens weg, lege tank. Dat is ons allemaal onderweg wel overkomen.

later die avond drinken we met een groep van zo'n 15 man bij het hostel van manon een aantal emmers drank op. Het is zeer gezellig. We besluiten naar een Jungle Party te gaan ergens in de bergen. Boven aangekomen zien we zo'n 2000 feestende toeristen! het feest gaat los.

Vijf uur 's nachts rollen we ons bed in! Wat een dag weer. Vandaag hele dag op het strand gehangen met z'n vieren. Het is overigens bewolkt. Vanavond is de Fool moon. Met het uur wordt het drukker! we zijn benieuwd!...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wouter:
    nice boys! Doen jullie goed
  2. Wouter:
    nice boys! Doen jullie goed
  3. Simone:
    2 juni 2015
    Erg leuk weer om te lezen! Wat een gruwelijke feesten, heel veel plezier! :D
  4. Julie:
    2 juni 2015
    Fool moon ook echt. Hahahah lekker bezig mattie!
  5. Mariska:
    2 juni 2015
    Ik voel een lichtelijke jaloezie.. Veel plezier broer, en de rest !