2015 - Full Moon en meer!

5 juni 2015 - Ko Tao, Thailand

Het is zo ver, de dag waar we lang naar toe hebben geleefd! Full Moon party Koh Phangan. Vanaf een uur of zes hangen we in het gezellige hostel van Manon. In totaal zijn we met zo'n vijftien man, bloedgezellig. Rond een uur of negen na een aantal emmers drank begeven we ons naar het strand. Op straat is het een gekkenhuis! Overal staan kraampjes met drank of neon verf. We voorzien onzelf van wat schilderingen. Iets later komen we aan bij het strand. Bom vol, duizend mensen staan in het licht van de enorme volle maan los te gaan. Zigzaggend door de enorme mensenmassa lopen we het strand over. Al snel komen we bij soort glijbaan die is gemaakt vanaf het dak van een gebouw tot op het strand. Laveloze mensen glijden met een bloedgang naar beneden.  meerdere keren vliegen mensen over de kop volledig ongecontroleerd tegen voorbij lopende mensen aan. Anderen landen zo dramatisch dat ze zichzelf tracteren op een goede hap zand. Ook wij glijen, weliswaar vrij soepel één voor één naar beneden, mooi.

Paar minuten later zien we een enorm brandend touw die door twee Thaise mannetjes wordt rondgeslingerd. Aan de lopende band springen mensen in, en negen van de tien worden vervolgens keihard gevloerd door het touw. Half in paniek worden ze geraakt door het vuur! We staan een uur te kijken en genieten van de meest schandalige valpartijen, haha.

De rest van de avond en nacht wordt gevuld met veel gezelligheid, drankjes en nieuwe mensen ontmoeten! Variërend van zes tot negen uur arriveert iedereen, na een lange geslaagde Full Moon bij zijn of haar hostel, Coma!

De dag na de Full Moon liggen we uren lang in het ondiepe water op het in vergelijking tot gisteravond bizar rustige strand. In de middag huren Joost, Erwin en Dennis waterscooters. Vijftien minuten lang raggen ze met zestig kilometer per uur over het water. Ondertussen werk ik samen met Manon een schaal inktvisringen weg bij een luxe strandtent.

Tegen de avond is iedereen hersteld van de dag ervoor! Tijd voor nog een feestje! De avond begint stroef, we kaarten wat. Iedereen zit in een dipje! Na een paar drankjes raakt de sfeer er goed in. Iedereen leeft op. Opweg naar een feestje waar we van hebben gehoord komen we midden op straat in een feestende mensenmassa terecht. De massa bestaat, uit Urugayanen en Argentijnen die helemaal los gaan op Spaanse muziek. Niet veel later mengen we ons in de strijd en dansen of ons leven er vanaf hangt. Ook ik, de meest stijve strijkplank op aarde zakt tot de grond als een professioneler buikdanseres. Erwin ligt gevouwen van het lachen. Ik dans salsa met een Argentijnse meid, na een aantal pirouettes stap ik uit de massa en neem ik m'n vertrouwde spot aan de zijkant in geniet van een emmer drank, en de geniale sfeer en gezelligheid! Na een lange leuk nacht die eindigde op een ander feest op het strand duiken we rond vijf uur ons nest in.

Vrij brak en gesloopt worden we wakker! Vandaag(donderdag) vertrekken we naar Koh Tao met de boot. Een vollere boot heb ik zelden gezien. Na een toch van bijna anderhalf uur komen we aan bij het nieuwe eiland. Op het eiland belanden we uiteindelijk op een Resort met een geniaal zwembad met daarnaast een grote jacuzzi, dit is genieten! Een groot deel van de dag ontspannen we maximaal. Rond zonsondergang begeven we ons naar het schitterende strand dertig Meter verderop. Deze zonsondergang is niet normaal, wauw!

We hangen in zandzakken en drinken cocktails met onze voeten bijna in het water en genieten van het adembenemende uitzicht. Dit is pas echt Thailand zoals we het verwacht hadden, heerlijk.

1. Harold:
    5 juni 2015
    Klinkt weer super allemaal.Dat soepele dansen heb je trouwens van je vader.Een paar foto,s toevoegen zou niet verkeerd zijn Sjoerd.
    Groeten aan de rest en tot horens!!
  2. Joke:
    5 juni 2015
    Wat een feest! En nu heerlijk relaxed zo te lezen!
  3. Julie:
    5 juni 2015
    Trots op jou strijkplankieeee!! Geniet lekker!
  4. Opa:
    5 juni 2015
    Leuk om te lezen en deze Thailandse reis, kan je niet echt saai noemen want ik ben benieuwd naar het vervolg, maar voorlopig gaat het nog even door en dan komt nog de reis naar Bali en daar ben ik dan ook zeer benieuwd naar. t.z.t.
    Groetjes alle vier. Opa Kees.
  5. Carin:
    5 juni 2015
    Hartstikke leuk om weer je verhaal te lezen!
    Wat foto's zouden wij erg leuk vinden!
  6. Leo:
    6 juni 2015
    Boys, helemaal hatseflats.
    Sjoerd , gabber ik geniet van je reisverhalen; hoop dat er nog vele volgen.