2015 - Laatste dag Koh phi phi, 1e dag Koh Lanta

13 juni 2015 - Koh Phi Phi, Thailand

Wanneer je droomt over het drinken van een fles water weet je zeker dat je dorst hebt. Uiteindelijk wordt ik wakker. Gelukkig ligt er een flesje water naast mn bed. Het is niet te drinken maar je moet wat!

Erwin en ik zoeken een tent om wat te eten en even wifi te pakken. Rond elf uur arriveren we vervolgens op het strand. Den en Joost liggen daar al op twee bedjes. Het is bewolkt en het ziet er dreigend uit.

Ik loop naar een naastgelegen winkeltje en koop een voetbal. Het verschil tussen eb en vloed is hier zeker honderd meter. Op een stuk drooggevallen land voetballen erwin en ik. Niet veel later komen er drie Indiërs vragen of ze mee mogen doen. "tuurlijk". Ik roep Den en Joost. Niet veel later spelen we drie tegen drie. Uiteraard gutst het zweet er met bakken uit. Ze kunnen er overigens geen hout van. Binnen een paar minuten hebben we alle vier wel iemand gepoort. Niet veel later komt er ook een Thaise knul. We wisselen door en voetballen nog een tijdje, het blijft toch een heerlijke sport.

Afgedroogd druipen de Indiërs iets later af. Wij druipen alleen van het zweet. Gelukkig barst er een ongekende moesson los. Op het begin is het leuk en lekker. De temperatuur is overigens gewoon prima. Acht uur later komt het helaas nog steeds met bakken naar beneden, echt niet normaal, haha.

In de avond gaan we toch maar gewoon het strand op om onze laatste avond op dit eiland tegemoet te gaan. Bierpong, jenga. Erwin en ik winnen van een gozer en een meid die er werken. Dennis wint samen met een andere gozer van een meid en ook Joost wint van een dame die er werkt. Gaat lekker vandaag.

Het is misschien de tofste avond van de vakantie. Uiteindelijk belanden we uren later in ons bed.

We pakken de boot van half twaalf naar Koh Lanta. Het is een vrij klein bootje. Het begon als een brakke maar zeer ontspannen boottochtje.  We liggen rustig voorop het dek. Om de seconden komen Thaise gasten geforceerd vragen of we met hun mee willen naar resorten waarbij ze bij betrokken zijn. Na een tijd wordt het irritant. Ik lig helemaal voor op de boot en wordt niet lastig gevallen.  Dennis, Erwin en Manon worden er doodziek van. Joost zit beneden in de airco. Manon is het zat,  ze vraagt of de iritantste Thaise knakker alsjeblieft even z'n mond kan houden. Maar dan met anderen woorden, haha. Direct begint de Thai uit z'n plaat te gaan. Hij blijft maar doorgaan en beledigd Den, Erwin en Manon zo veel hij kan. Dennis is het zat en staat op. De Thai blijft moeilijk doen. Den zegt dat hij zo zwemles krijgt. Dan komt er nog een Thai flippen en staan er opeens acht Thaise knakkers voor op de boot. Nu wordt het wel riskant. Den gaat zitten en de mannen kalmeren. Later praat manon met ze en zorgt dat alles weer goed is. De Thaien bieden hun excusses aan. Levend verlaten we even later de boot en stappen Koh Lanta op.

Op ons nieuwe eiland aangekomen stappen we in een mooie truck bij een van de Thaien van de boot. Deze was een vredestichter en is super relaxed. Hij vertelt ons dat de Thai die ging flippen een mafkees is die altijd moeilijk doet tegen toeristen.

Den en ik zitten naast onze nieuwe maat. Manon, Joost en Erwin zitten in de laadbak. De Thaise man vertelt ons van alles. We liggen helemaal slap van het lachen. Ook hijzelf komt niet meer bij, prachtig.

Hij brengt ons naar het zuiden van het eiland. Hier slapen we in twee luxe huisjes op nog geen tien meter van het strand. De golven hier zijn soms wel twee tot drie meter hoog. Als klein kinderen spelen we erin.

De rest van de dag is alleen maar ontspannen en bijkomen. Moet ook wel want er waait weer een moesson over het eiland. Het regent weer ongekend. Den en ik douchen buiten. Gelukkig klaart het later weer op.

Later loop ik met erwin over het strand. In een poeltje ergens net naast het strand dacht ik een slang te zien. We naderen het poeltje tot we opeens een leguaan van meer dan een meter het water uit zien komen, wat een monster.

De avond is hangen, eten, hangen, kaarten en daarna slapen. Voor de verandering is een keer zonder feest en zonder drank!

1. Harold:
    13 juni 2015
    Blijf je Thai houden en koppie erbij fijne snuiters.
  2. Julie:
    14 juni 2015
    Aaahw lekker he al die ongekende regenbuitjes