2015 - Vertrek Koh Tao, eerste dagen Koh phi phi.

12 juni 2015 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Vandaag is onze laatste dag op dit eiland! Een eiland die we voornamelijk onder water hebben bekeken.

In de ochtend pakken we onze tassen, elf uur checken we uit. Om acht uur in de avond worden we opgehaald met de taxi om naar de boot te gaan. Tussen elf en acht hebben we dus nog tijd. Dit wordt een totale ontspan dag! We hangen in de jacuzzi bij het zwembad. Uit onze box komt Bob Marley muziek. Om half drie nemen we afscheid van Bram en Luuk, zij gaan naar een ander eiland.  We hebben al afgesproken om in Nederland samen op stap te gaan en een wedstrijd tegen elkaar te voetballen. We hebben veel gelachen samen en natuurlijk dat avontuur beleefd, prachtig!

Na het vertrek van de jongens blijven we hangen in het zwembad tot we om vijf uur een massage nemen van een uur. Na losgegooid of vastgeschroefd te zijn, de resultaten zijn immers wisselend gaan we uiteten. We bestellen veel te veel. Na mijn hamburger weggewerkt te hebben dwing ik nog 4 springrolls naar binnen. Ook bij Erwin glijden ze lekker naar binnen. Propvol verlaten we het restaurant.

Om acht uur stappen we zoals gepland in de taxi, of taxi.. We worden met tien man in een laadbak van een truck gepropt. Gelukkig komen we niet veel later aan bij de haven. Onze boot ligt al klaar.

Mijn verwachting van de boot was een grote slaapzaal met armoedige matrassen op de grond. Op de boot zie ik tot mijn verbazing keurige stapelbedden. We kaarten een potje met z'n vieren. Kloten nog wat, lachen nog wat en gaan dan slapen. Best koud maar verder draai ik een lekkere nacht.

Om vijf uur in de ochtend komen we aan. Ik slaap nog. Door een vinger in m'n oor word ik wakker, lekker is dat. Het is Manon, zij kan de aankomende nachten niet veilig pitten.

Vanaf de boot stappen we in een taxi, vanuit de taxi in een kleine bus. We rijden van de ene kant van Thailand naar de andere kant. Gister zaten we nog op een eiland in de Golf van Thailand, vandaag bereiken we de Indische Oceaan.

We komen aan op Koh phi phi! Over mooie eilanden gesproken..! En feesten kunnen ze hier ook wel. Voor twee uur s'nachts is het onmogelijk om te pitten. Het eiland trilt van de muziek.

Maar goed, aangekomen op het Koh phi phi moesten we eerst een slaapplaats zoeken. Volledig bepakt lopen we uiteraard extreem bezweet over het eiland. Eerst treffen we een aantal te prijzige plekken. Uiteindelijk belanden we bij zeer nette twee persoons bungalows met airco, op twintig meter van het strand.

Ik slaap samen met Erwin en een reusachtige kakkerlak. Onze grote vriend moet de dagen dat wij hier zijn echter doorbrengen onder een emmer.

Wanneer de avond aanbreekt barsten de feesten op het strand los. Dennis voelt zich helaas niet lekker en blijft thuis.

In een relaxte lounge bar pakken we ons eerste biertje. Tot onze verbazing vliegen de joints ons om de oren. Iedereen op dit eiland blowt. Overal willen ze je drugs aansmeren. Waarschijnlijk wordt de politie betaald om niet op het eiland te komen, want we hebben nog geen politie gezien. Maar goed, voor ons uiteraard geen drugs! Geef mij maar gewoon een koud biertje.

Na de eerste lounge bar lopen we een stuk verder, we treffen een aantal bierpong tafels en tafels met jenga, maar dan met bakstenen.

We bestellen bier, vullen de bekers en beginnen te spelen. De sfeer is goed! We spelen een aantal potjes bierpong en jenga om ons vervolgens naar een naastgelegen tent te begeven. Limbo dans.. Onder een brandende paal duiken soepele thaise knakkers behendig heen en weer. Gezien het feit dat ik ook zo soepel ben ga ik een uitdaging aan. Stand één en twee handel ik nog. Bij stand drie moet ik de strijd met de vlammen kietelend op m'n borst staken. Iets verder wordt met een enorm touw, touwtje gesprongen. Wat een feest hier op het strand!

Later in de nacht gaan we even terug naar Dennis om te kijken hoe het met hem is, we treffen hem op de veranda van zijn hutje. Het gaat goed met hem, "volledig hersteld" zegt hij. Hij trekt wat aan en samen duiken we het bruisende strand weer op! Den lacht om ons, hij is compleet nuchter en wij hebben al het nodige vocht genuttigd.

Bij een tentje bestellen we pizza stukken. Te gretig bijt ik in een pizza salami. Uiteraard blijft er een stuk salami stevig aan m'n gehemelte plakken, lekker zeg. Iets later lopen we naar huis, en vallen vrij snel in slaap.

De volgende ochtend word ik op overigens verreweg het beste bed van de vakantie vrij laat wakker, heerlijk. We slenteren twintig meter en ploffen neer op het strand.

Het water is hier nog veel warmer dan bij het vorige eiland. Van een verfrissende duik is geen sprake. Het water is letterlijk weg graad of 35, niet normaal. Het is helaas wel duidelijk dat het een feest eiland is, het water is niet bepaald schoon.

Om twee uur pakken we met z'n zevenen, de vier heren, Manon en Carmen en een andere Nederlandse meid een privé longtail boot. Allereerst varen we naar een strandje wat ze monkey beach noemen. We zien apen. Een stuk verder gevaren is het uitzicht bizar mooi. Geweldige rotspartijen schieten kaarsrecht honderden meters uit de oceaan, imposant! Wauw.

In bizar helder lichtblauw water duiken we met snorkel omringd door de geweldige rotspartijen van ons bootje af. Of we vissen zien.. haha, niet normaal. Ik lig rustig te snorkelen als iemand een bak rijst in m'n nek mikt. Werkelijk duizenden vissen krioelen om me heen en botsen tegen mij aan, prachtig! Dit is het paradijs op aarde.

1. Ingrid:
    12 juni 2015
    Gelukkig had je al geen borsthaar anders was je dat na het limbodansen kwijt geweest!!!
  2. Harold:
    12 juni 2015
    Volgens mij gaat ie nog steeds lekker daar....top!
  3. Carin:
    12 juni 2015
    Wat genieten jullie zeg! Ontzettende mooie foto's ook!
  4. Julie:
    12 juni 2015
    Prachtig!! Lekker bezig weer mattie!!
  5. Opa:
    12 juni 2015
    Hallo mannen. Jullie reis blijft interessant om te lezen en een bepaald saaie reis kan je het niet noemen. Veel vacantie pleizier nog ,want het gaat nog even door. Ik zag nog de beelden, die je Vader mij liet zien Sjoerd o.a. van die hopeloos slechte weg, met die scooters, lijkt me.niet echt ongevaarlijk. Groetjes en tot een volgende keer.