Jungle trekking deel 1 (dag 4)

20 maart 2017 - Chiang Mai, Thailand

We worden opgepikt bij onze accomodatie. Onze backpacks blijven hier terwijl we met slechts een camera en een fles water de jungle in gaan.

We rijden een uur in een busje naar de rand van de jungle. Samen met onze Thaise zevenentwintig jarige gids (ex-monnik) en een Braziliaans goed engels sprekend stel beginnen we aan onze trektocht. Het is uiteraard bloedheet. We vragen hoe lang we er over gaan doen. Vier uur zegt de gids met een vriendelijke lach.

Het zweet gutst van ons af terwijl we stijl omhoog de jungle in klimmen. Het is behoorlijk zwaar en we moeten dan ook zo nu en dan even op adem komen. Vier lange warme vermoeiende maar bevredigende uren verder komen we aan in ons kamp. De hutjes waarin we slapen zijn zeer primitief en bestaan uitsluitend uit bamboo. In het hutje is slechts ruimte voor een tweepersoons matje met daarboven hangend een klamboe, Prachtig!

Op zo'n 200 meter van onze slaapplaats staan vijf prachtige olifanten. Samen met onze gids maken we eten voor deze intelligente gigantische beesten. We lopen met z'n vijfen naar de olifanten toe en voeren ze. Het is schitterend dat we nagenoeg alleen zijn met deze fantastische dieren. Het oudste dier is 60 jaar oud. Het jongste dier is vier maanden jong. Ze zijn allemaal prachtig. Na het voeren gaan we met de olifanten het water in! Dit is echt ongekend! We genieten maximaal, en de olifanten vinden het ook heerlijk. Twee van de vijf olifanten zijn twee jaar oud. Het zijn echte pubers en ze doen waar ze zin in hebben. De olifanten spuiten water over ons heen, schitterend.

Onze kleren zijn overleden. In het water en modder met de olifanten is niet goed voor witte shirts. Maar een shirt meer of minder maakt ook niks uit, dit was een prachtige ervaring.

In de avond terwijl de olifanten ontspannen maakt onze gids een kampvuur. We gaan barbecuen. Het eten is prima en de sfeer is top. Onze gids heeft een fles wisky mee genomen en haalt een pak kaarten tevoorschijn. We spelen verschillende thaise kaartspelen waarbij de verliezer een slok wisky moet nemen. Vooral onze Braziliaanse vriend is de sjaak! Het was een top dag met een gezellig einde waarbij volop is gelachen.

Vlak voordat we gaan slapen komt de thaise gids aan met vier enorme wensballonnen. We steken de ballonnen aan, doen een wens en laten ze los. De ballonnen vliegen hoog de lucht in tot ze opgaan in de prachtige sterrenhemel.

Wat een dag!

1. Marion en Rob verhulsdonk: