Nachttrein naar Chiang Mai (dag 3)

19 maart 2017 - Chiang Mai, Thailand

Om tien over negen stappen we de nachttrein binnen. De bedden zijn al opgemaakt en in onze coupé zijn we de laatste. De rest van de coupe zit, of beter gezegd ligt al vol. De meeste gordijntjes zijn dicht en het is op het geluid van de trein zelf na stil. In het rek horende bij onze bedden liggen twee tassen. 'Leuk die tassen' zeg ik met een toon van die gaan het raam uit. Blijken precies deze tassen van twee Nederlanders te zijn. Ze hebben de onbedoelde hint begrepen en staan op om ruimte te maken.

Miryam pit onder en ik boven. Boven schijnt de zon,  onder is het pikdonker.
We chillen nog even samen beneden.
Het was verre van warm vanacht, of betergezegd steenkoud. De ijspegels kwamen uit het plafond. We slapen allebei onrustig. Als je deken van je afglijdt raak je onderkoeld en wordt je wakker.

Twaalf uur later komen we aan in Chiang Mai. Bij het station worden we opgepikt en brengt een rood open taxi busje ons naar onze accommodatie.

Bij de accommodatie drinken we rustig iets terwijl onze kamer wordt klaargemaakt. Een vriendelijke Thaise man reageert op de Australische jongens die om elf uur al aan het bier gaan. Hij kijkt ons aan en begint met het vertellen van zijn verhaal;

Toen ik 21 a 22 jaar was dronk ik zoveel dat ik op straat sliep. Ik ging kapot, zegt hij met een brede grijns. Ik ben nu 50, m'n maag is stuk nu, nog één bier en het is einde verhaal, zegt hij opnieuw lachend.  We lachen met hem mee, mooie vent! Ik drink niet meer zegt hij terwijl hij een slok neemt van zijn honingthee, en rustig wegloopt.

De sfeer is hier echt super ontspannen. Het is niet te warm en er waait een lekker windje. Na dat we hebben ingecheck ontspannen we bij het zwembad.

In de middag gaan we richting de zondag markt. De markt blijkt immens te zijn. De Albert Cuiyp is er echt niks bij. Overal leuke kraampjes en duizenden mensen.

We eten bij verschillende straatkraampjes. Een van de kraampjes verkoopt verse sushi voor 5 cent per stukje! Het is heerlijk! Dit is het echte leven! We lopen wel vier uur over de markt en leggen zo'n 15 kilometer af. Eenmaal terug in het hostel zijn we gesloopt.

Tijd voor nachtrust. Morgen begint onze jungle trekking dus moeten we fit zijn. Vol hoop ploffen we op het goed uitziende bed. Het bed blijft echter van beton desondanks de harde bedden vallen we snel in slaap.

1. Anita:
    21 maart 2017
    Prachtig geschreven Sjoerd !
    Geniet van deze mooie ervaring
  2. Ingrid:
    21 maart 2017
    Wat een leuk stukje weer. Jullie beleven best veel en hebben het zichtbaar (op de foto's) naar jullie zin. Ik neem aan dat jullie ook wel wat van die super goedkope sushi voor mij hebben gekocht. Blijft vast wel goed tot jullie thuis komen
  3. Ingrid:
    21 maart 2017
    Alweer zo'n amusant geschreven verhaal. Het is goed zichtbaar (op de foto's) dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Ik neem aan dat jullie van die super goedkope sushi voor mij hebben gekocht. Blijft vast wel goed tot jullie weer thuis zijn
  4. Ingrid:
    21 maart 2017
    Hahaha dacht dat de eerste keer reageren mislukt was. Nou ja hebben jullie 2x wat te lezen